De ce nu cumpara romanii mai multe asigurari de calatorie
Data publicarii: 28-02-2011 | Finante-BanciRomanii constientizeaza utilitatea asigurarii de calatorie doar in momentul in care se intampla riscul asigurat si costurile sunt preluate integral de catre compania de asigurari.
Desi au trecut mai mult de trei ani de la introducerea Cardului European de Sanatate, asigurarile de calatorie nu sunt inca percepute la adevarata utilitate. "Inca ne mai confruntam cu naivitatea anumitor persoane, care spun <<eu nu am nevoie>>, <<mie nu mi se intampla>>. Numai in momentul in care se intampla riscul asigurat si costurile sunt preluate 100% de catre compania de asigurari, acestia constientizeaza utilitatea unei astfel de polite", afirma Iuliana Hampu sef serviciu asigurari travel Generali Asigurari.
Prin intermediul unei asigurari de calatorie, companiile de profil pot prelua riscuri care ajung la zeci de mii de euro, pentru sume medii de la 5-10 de euro pana la cateva sute de euro. Preturile pentru o asigurare de calatorie difera in functie de perioada asigurata, de varsta clientului, cat si de zona acoperita.
Asigurarile de calatorie au valabilitate si se pot deconta atat in sistemul privat, cat si in cel public, acestea fiind valabile oriunde in lume. Singura diferentiere o constituie suma acoperita. De exemplu, la Generali pentru spatiul european suma acoperita este de 50.000 euro, in timp ce pentru alte tari compania asigura in limita valorilor de 30.000, respectiv 15.000 euro.
Optiunea romanilor s-a indreptat anul trecut preponderent catre asigurarile complexe de calatorie, care acopera nu doar riscurile de baza, ci si o plaja extinsa de riscuri aditionale, precum intarzierea, furtul si deteriorarea bagajelor, intarzierea mijloacelor de transport sau pierderea ori furtul documentelor. Acestea sunt riscuri aparute frecvent in ultima perioada in timpul calatoriilor in strainatate.
Mai multe in Wall Street
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză