Bancile angajeaza mai multi oameni pentru recuperarea creantelor
Data publicarii: 09-03-2011 | Finante-BanciAproximativ 80% dintre bancile din Europa Centrala Si de Est (ECE) Si 83% din Romania vand sau urmeaza sa vanda din creantele lor restante, cu toate ca volumele vandute raman inca scazute, releva un studiu realizat de Roland Berger Strategy Consultants in parteneriat cu European Financial Management and Marketing Association (EFMA), in randul a 50 de banci din regiune.
"Majoritatea bancilor din ECE recurg la vanzarea de creante pentru a reduce riscurile, a echilibra bilantul, ca masura de ultima instanta in cazul in care revenirea economica ramane fragila sau, pur si simplu, ca o strategie alternativa de a elibera rapid resurse", noteaza Hendrik Bremer, Partner Roland Berger Strategy Consultants specializat pe Servicii Financiare.
Recuperatorii de la capatul firului
Primele etape de recuperare a creantelor restante sunt gestionate in cadrul bancii - numai 35% dintre banci (33% in Romania) recurg sau intentioneaza sa recurga la recuperatori de creante pentru acest segment. In ceea ce priveste recuperarea tarzie insa, mai mult de doua treimi dintre bancile din regiune (aproape 85% in Romania) externalizeaza cel putin partial.
Referitor la recuperarea pe cale juridica, desi bancile incearca sa evite sa recurga la astfel de masuri (din cauza procedurilor lungi si a succesului de obicei limitat), mai mult de 50% dintre ele gestioneaza acest proces "in-house".
Nivelul de complexitate al strategiilor de recuperare difera mult de la banca la banca, in Europa Centrala si de Est. Cel mai adesea, bancile din regiune diferentiaza procesele pe baza unor criterii usor de evaluat precum produsul sau segmentul de clienti. Abordarile sofisticate, pe baza analizelor comportamentale, sunt utilizate de numai o treime dintre banci.
Somatiile vin pe mail sau SMS
"Cele mai eficiente practici relevate in studiu pornesc de la o analiza atenta a profilului clientului, comportamentului si nevoilor acestuia. Pe baza acestora propuneri diferite de planuri de plata si comunicare sunt elaborate cu scopul de a maximiza procentul de raspunsuri pozitive. Aceste tehnici au fost practicate de operatorii de telecomunicatii de multi ani, si sunt adaptate cu succes in retail banking", observa Codrut Pascu, Managing Partner al Roland Berger Strategy Consultants pentru Black Sea Region.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut