Bancile angajeaza mai multi oameni pentru recuperarea creantelor
Data publicarii: 09-03-2011 | Finante-BanciAproximativ 80% dintre bancile din Europa Centrala Si de Est (ECE) Si 83% din Romania vand sau urmeaza sa vanda din creantele lor restante, cu toate ca volumele vandute raman inca scazute, releva un studiu realizat de Roland Berger Strategy Consultants in parteneriat cu European Financial Management and Marketing Association (EFMA), in randul a 50 de banci din regiune.
"Majoritatea bancilor din ECE recurg la vanzarea de creante pentru a reduce riscurile, a echilibra bilantul, ca masura de ultima instanta in cazul in care revenirea economica ramane fragila sau, pur si simplu, ca o strategie alternativa de a elibera rapid resurse", noteaza Hendrik Bremer, Partner Roland Berger Strategy Consultants specializat pe Servicii Financiare.
Recuperatorii de la capatul firului
Primele etape de recuperare a creantelor restante sunt gestionate in cadrul bancii - numai 35% dintre banci (33% in Romania) recurg sau intentioneaza sa recurga la recuperatori de creante pentru acest segment. In ceea ce priveste recuperarea tarzie insa, mai mult de doua treimi dintre bancile din regiune (aproape 85% in Romania) externalizeaza cel putin partial.
Referitor la recuperarea pe cale juridica, desi bancile incearca sa evite sa recurga la astfel de masuri (din cauza procedurilor lungi si a succesului de obicei limitat), mai mult de 50% dintre ele gestioneaza acest proces "in-house".
Nivelul de complexitate al strategiilor de recuperare difera mult de la banca la banca, in Europa Centrala si de Est. Cel mai adesea, bancile din regiune diferentiaza procesele pe baza unor criterii usor de evaluat precum produsul sau segmentul de clienti. Abordarile sofisticate, pe baza analizelor comportamentale, sunt utilizate de numai o treime dintre banci.
Somatiile vin pe mail sau SMS
"Cele mai eficiente practici relevate in studiu pornesc de la o analiza atenta a profilului clientului, comportamentului si nevoilor acestuia. Pe baza acestora propuneri diferite de planuri de plata si comunicare sunt elaborate cu scopul de a maximiza procentul de raspunsuri pozitive. Aceste tehnici au fost practicate de operatorii de telecomunicatii de multi ani, si sunt adaptate cu succes in retail banking", observa Codrut Pascu, Managing Partner al Roland Berger Strategy Consultants pentru Black Sea Region.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- TBI Bank urmează să fie achiziționată de Advent International
- Revolut a publicat raportul anual pentru 2024
- Încurajați de performanța în creștere a pieței hoteliere din București, investitorii vor construi circa 1.000 de camere de hotel noi până în 2027
- BT: Finantare pentru Simtel pentru finalizarea unui parc fotovoltaic in Giurgiu
- UNSICAR: Checklist de siguranță în vacanța de Paște
- Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025
- #DreptulLaBanking: Protejează-ți datele financiare de Paște
- Studiu EY: Listările publice globale în T1 2025: între provocări și incertitudini
- Divizia de Property Management a Colliers preia administrarea cladirii de birouri Victoria Center
- Piața centrelor de date din România este în etapa gain momentum
- Salt Bank aniversează un an de la lansare cu un nou record: peste 500.000 de clienți
- Studiu EY: Companiile se vor confrunta cu schimbări majore ale politicilor fiscale și comerciale la nivel global
- Skanska a semnat vanzarea cladirii de birouri Equilibrium 1 catre fondul de investitii Gordiusz Private Equity
- EY-Parthenon a asistat acționarii Forza Rossa și British Motors în vânzarea dealerilor auto Ferrari și Aston Martin în România
- Colliers: Oferta redusă și creșterea chiriilor îngreunează accesul la spații moderne de birouri