Cum va arata aeroportul de lux din Baneasa
Data publicarii: 10-03-2011 | TurismPatru companii se bat pe piata serviciilor aeriene pentru afaceri, unde un zbor costa intre 1.000 si 100.000 de euro.
Barbati bine imbracati, stewardese cu un aspect rupt de pe copertele revistelor de moda, multa piele, limuzine de lux si aeronave mici vazute de romani doar in filme, acesta este peisajul pe care Ministerul Transporturilor din Romania ne lasa sa credem ca il vom zari din 2013 pe Aeroportul Baneasa. Acum aeroportul low-cost are mai degraba aspect de autogara de periferie. Vopseaua sarita, aglomeratia si sacosele de rafie vor disparea. Tudor Jidav, director general al Aeroporturi Bucuresti (ce include ambele aeroporturi bucurestene), da ca sigura investirea a 26 milioane de euro in infatisarea Aeroportului Baneasa, suma ce il va ridica la standardele business.
Un zbor poate costa cat o limuzina de lux
Daca judecam dupa tarifele percepute pe piata romaneasca a zborurilor business afacerea convertirii Aeroportului Baneasa in unul de lux ar trebuie sa mearga. Aeroporturile Otopeni si Baneasa din Capitala, principalele care deservesc traficul business din Romania, iau si pielea de pe putinele companii aeriene care ofera servicii la cerere. O companie aeriana plateste de regula o taxa pe greutate, o taxa de stationare a aeronavei, o alta pe balizaj, alta taxa pentru securitate, preucum si taxa de utilizare a salonului VIP.
La randul lor, companiile de private flying nu se sfiesc sa perceapa tarife piperate amatorilor. "Costurile pentru inchirierea unei aeronave de pasageri (cu pilot asigurat de catre companie - n.r.) variaza foarte mult in functie de tipul aeronavei, dar si de destinatia calatoriei, putand incepe de la 700-800 euro pe ora de zbor pentru un propeller cu 7-8 locuri (aeronave cu elice - n.r.) si ajungand la peste 4.000 euro/ora pentru un jet din clasa medie", spune Paul Gurau, director al firmei PLG Aero Consulting&Management si fost director in cadrul Tiriac Air. Preturile includ servicii audio-video, internet si telefonie la bord, catering de lux. Inchirierea unei aeronave mari costa insa mai mult.
Continuarea in Romania Libera
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut