Cum va arata aeroportul de lux din Baneasa
Data publicarii: 10-03-2011 | TurismPatru companii se bat pe piata serviciilor aeriene pentru afaceri, unde un zbor costa intre 1.000 si 100.000 de euro.
Barbati bine imbracati, stewardese cu un aspect rupt de pe copertele revistelor de moda, multa piele, limuzine de lux si aeronave mici vazute de romani doar in filme, acesta este peisajul pe care Ministerul Transporturilor din Romania ne lasa sa credem ca il vom zari din 2013 pe Aeroportul Baneasa. Acum aeroportul low-cost are mai degraba aspect de autogara de periferie. Vopseaua sarita, aglomeratia si sacosele de rafie vor disparea. Tudor Jidav, director general al Aeroporturi Bucuresti (ce include ambele aeroporturi bucurestene), da ca sigura investirea a 26 milioane de euro in infatisarea Aeroportului Baneasa, suma ce il va ridica la standardele business.
Un zbor poate costa cat o limuzina de lux
Daca judecam dupa tarifele percepute pe piata romaneasca a zborurilor business afacerea convertirii Aeroportului Baneasa in unul de lux ar trebuie sa mearga. Aeroporturile Otopeni si Baneasa din Capitala, principalele care deservesc traficul business din Romania, iau si pielea de pe putinele companii aeriene care ofera servicii la cerere. O companie aeriana plateste de regula o taxa pe greutate, o taxa de stationare a aeronavei, o alta pe balizaj, alta taxa pentru securitate, preucum si taxa de utilizare a salonului VIP.
La randul lor, companiile de private flying nu se sfiesc sa perceapa tarife piperate amatorilor. "Costurile pentru inchirierea unei aeronave de pasageri (cu pilot asigurat de catre companie - n.r.) variaza foarte mult in functie de tipul aeronavei, dar si de destinatia calatoriei, putand incepe de la 700-800 euro pe ora de zbor pentru un propeller cu 7-8 locuri (aeronave cu elice - n.r.) si ajungand la peste 4.000 euro/ora pentru un jet din clasa medie", spune Paul Gurau, director al firmei PLG Aero Consulting&Management si fost director in cadrul Tiriac Air. Preturile includ servicii audio-video, internet si telefonie la bord, catering de lux. Inchirierea unei aeronave mari costa insa mai mult.
Continuarea in Romania Libera
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu EY : liderii fiscali recurg la AI pentru a consolida gestiunea taxelor pe fondul aparitiei de noi riscuri
- Consumer Index Romania 2025: Romanii resimt presiunea inflatiei si devin mai prudenti in consum
- Salt Bank trece de 700.000 de clienti
- Peste 80% dintre cei mai mari chiriasi din Romania platesc sub 5% din cifra de afaceri pentru ocuparea spatiilor de birouri moderne
- Gala Premiilor UNSICAR 2025 marcheaza 25 de ani de activitate ai organizatiei
- SigurantaOnline.ro: Volumul 4 din The Websters a fost lansat oficial
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday