Romanii prefera vacantele in afara granitelor tarii
Data publicarii: 22-03-2011 | Turism
Aproximativ 70% din turistii care au cumparat vacante la targul Holiday Market, care s-a desfasurat in perioada 17-20 martie, au preferat destinatiile externe, potrivit datelor Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism (ANAT).
Operatorii au vandut cu 15-20% mai multe pachete comparativ cu editia precedenta, valoarea lor fiind de aproape 600.000 de euro. "Turisii romani cauta discounturi mai mari la vacantele in strainatate decat la cele din Romania, iar prognoza anuntata privind o crestere usoara a tarifelor pentru destinatii ca Turcia, Grecia, Bulgaria, in urma absentei de pe piata a Egiptului si Tunisiei, i-a determinat sa profite de discounturile expozantilor, care s-au incadrat intre 5% si 30%", spun reprezentantii ANAT. Aproximativ 65% din turisti s-au aratat dispusi sa cheltuiasca intre 350 si 650 de euro pe pachet, iar 20% - intre 650 si 1.000 de euro. De asemenea, circuitele cu autocarul sunt preferate de 12% din romani.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor