Cum arata un mall la vecinii bulgari
Data publicarii: 22-03-2011 | Lifestyle
Varna, al treilea oras ca marime din Bulgaria, supranumit "capitala maritima" a tarii, dispune de patru de centre comerciale, unul dintre acestea fiind Mall Varna, detinut de o companie a grupului Raiffeisen Bank International.
Initial, spatiul pe care s-a construit actualul mall a fost detinut de un investitor local care l-a vandut pentru suma de 130 milioane euro unui scotian, in 1998. La inceputul acestui an, Aspius Immobilien Holding International, o companie a grupului financiar Raiffeisen Bank International, a cumparat mall-ul pentru o suma care nu a fost facuta publica.
Lansat in urma cu trei ani, in urma unei investitii de aproximativ 50 milioane euro, Mall Varna s-a stabilit ca centrul comercial cu cel mai mare succes din afara capitalei Bulgariei si una dintre destinatile de shopping cele mai atractive din tara. Situat in apropiere de aeroportul din Varna, turistii au acces rapid la centrul orasului si la statiunile din jurul acestuia.
Anual, circa un milion de persoane viziteaza Varna si imprejurimile orasului, dintre care 500.000 sunt turisti romani.
"Numarul turistilor creste in perioada sarbatorilor, dar si vara, un varf fiind atins in iulie si august. Aproximativ 500.000 de romani viziteaza aceasta regiune, indeosebi pe parcursul verii. De Paste, 30.000 de turisti vin din Romania la Varna", arata Dessislava Kovacheva, marketing manager Mall Varna.
Insa recesiunea si-a pus amprenta asupra centrului comercial. Desi, in momentul de fata, 97% din spatiul mall-ului este inchiriat (pe termen lung), veniturile proprietarilor centrului au scazut cu 10-20% in primele doua luni ale anului, comparativ cu aceeasi perioada a anului anterior.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor