La ce se uita romanii cand isi aleg masina
Data publicarii: 25-03-2011 | AutoDoua treimi dintre romanii care achizitioneaza un automobil aleg masina in functie de consumul acesteia, urmatoarele criterii fiind marca, pretul, performanta motorului si confortul, potrivit unui studiu al companiei de cercetare GfK Romania, realizat in 2010.
De asemenea, analiza releva ca 5% dintre intervievati intentionau sa achizitioneze un automobil in urmatoarele sase luni. Acest procent este comparabil cu cel inregistrat in 2009, de 6%, dar in scadere fata de 2008, cand 9% declarau acelasi lucru. Anul trecut, procente mai mari pentru intentia de achizitionare se inregistrau in Oltenia si in randul celor cu varsta cuprinsa intre 18 si 25 ani.
Studiul mai arata ca 60% dintre preferintele romanilor in 2010 se indreptau catre achizitii masini second hand.
Peste trei sferturi dintre cei care au declarat in 2010 ca intentioneaza sa cumpere un autovehicul aveau in plan sa faca plata cash, din resurse proprii.
"In perioada 2008-2009, numarul romanilor care preferau sa plateasca cash pentru automobilul cumparat era mai mic, o posibila explicatie fiind legata de cresterea nesigurantei in randul consumatorilor, scaderea veniturilor stabile si a disponibilitatii de a contracta un credit, precum si accesul mai dificil la credite in 2010", se arata in studiul GfK Romania.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză