Criza a secerat unu din trei producatori de termopane
Data publicarii: 05-04-2011 | Afaceri
Inainte de criza, 6.000 de producatori imparteau un miliard de euro. Acum, au ramas doar 4.000, care se bat pentru mai putin de jumatate de miliard. Cresterile de doua cifre se vor mai intoarce abia in 2012, spun reprezentantii industriei de profil
In 2010, piata de tamplarie performanta termoizolanta (denumita popular "termopan") a marcat "o oarecare stabilizare" in raport cu anul 2009, scaderea estimata fiind de doar 5-8%, potrivit oficialilor Patronatului Producatorilor de Tamplarie Termoizolanta (PPTT). Scaderea este apreciata ca fiind semnul unei stabilizari, datorita faptului ca dupa 2007 producatorii de tamplarie s-au confruntat din cauza crizei economice cu o cadere abrupta a vanzarilor. Astfel, daca in 2007, cand Romania se afla in primele locuri ale topului european la ritmul de crestere in constructii, piata tamplariei termoizolante insuma nu mai putin de un miliard de euro, la sfarsitul anului 2008, cand efectele crizei devenisera evidente si in Romania, piata de profil scazuse cu 17%. In 2009, caderea a fost cea mai insemnata, ajungandu-se de la un miliard euro in 2007 la circa 500 milioane euro.
"Piata neagra" - 50%
La inceputul anului, mai erau inregistrate 4.000 de societati cu activitate in productia de tamplarie si vitraje izolante, fata de peste 6.000 in anul 2008.
"Firmele au fost obligate sa faca disponibilizari de personal, sa reduca programul de lucru, sa reorganizeze productia in scopul reducerii cheltuielilor. Dar au avut de unde le face. La firmele mici acest lucru este greu de realizat", ne-a declarat ing. Harilaus Kilaiditis, director executiv PPTT. De asemenea, programul de reabilitare termica a imobilelor a fost, in unele cazuri, de ajutor doar companiilor mari, care aveau capacitati mari de productie.
Pentru revigorarea sectorului de tamplarie, patronatul de profil a propus doua programe "Fereastra termoizolanta" (prin care proprietarul locuintei care monteaza tamplarie noua isi poate recupera prin deduceri din impozit pana la 50% din investitie) si "Rabla" in domeniul tamplariei termoizolante (care are in vedere decontarea uui voucher in cazul inlocuirii tamplariei). In cazul ambelor programe, printre justificari se aduce in discutie si existanta unei "piete negre" de 50%: "Aproximativ 50% din tamplaria termoizolanta (usi si ferestre) pentru apartamente si locuinte rezidentiale este executata «la negru» si nu indeplineste conditiile minime de calitate necesare".
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall