Criza a secerat unu din trei producatori de termopane
Data publicarii: Astazi, 05-04-2011 | Afaceri
Inainte de criza, 6.000 de producatori imparteau un miliard de euro. Acum, au ramas doar 4.000, care se bat pentru mai putin de jumatate de miliard. Cresterile de doua cifre se vor mai intoarce abia in 2012, spun reprezentantii industriei de profil
In 2010, piata de tamplarie performanta termoizolanta (denumita popular "termopan") a marcat "o oarecare stabilizare" in raport cu anul 2009, scaderea estimata fiind de doar 5-8%, potrivit oficialilor Patronatului Producatorilor de Tamplarie Termoizolanta (PPTT). Scaderea este apreciata ca fiind semnul unei stabilizari, datorita faptului ca dupa 2007 producatorii de tamplarie s-au confruntat din cauza crizei economice cu o cadere abrupta a vanzarilor. Astfel, daca in 2007, cand Romania se afla in primele locuri ale topului european la ritmul de crestere in constructii, piata tamplariei termoizolante insuma nu mai putin de un miliard de euro, la sfarsitul anului 2008, cand efectele crizei devenisera evidente si in Romania, piata de profil scazuse cu 17%. In 2009, caderea a fost cea mai insemnata, ajungandu-se de la un miliard euro in 2007 la circa 500 milioane euro.
"Piata neagra" - 50%
La inceputul anului, mai erau inregistrate 4.000 de societati cu activitate in productia de tamplarie si vitraje izolante, fata de peste 6.000 in anul 2008.
"Firmele au fost obligate sa faca disponibilizari de personal, sa reduca programul de lucru, sa reorganizeze productia in scopul reducerii cheltuielilor. Dar au avut de unde le face. La firmele mici acest lucru este greu de realizat", ne-a declarat ing. Harilaus Kilaiditis, director executiv PPTT. De asemenea, programul de reabilitare termica a imobilelor a fost, in unele cazuri, de ajutor doar companiilor mari, care aveau capacitati mari de productie.
Pentru revigorarea sectorului de tamplarie, patronatul de profil a propus doua programe "Fereastra termoizolanta" (prin care proprietarul locuintei care monteaza tamplarie noua isi poate recupera prin deduceri din impozit pana la 50% din investitie) si "Rabla" in domeniul tamplariei termoizolante (care are in vedere decontarea uui voucher in cazul inlocuirii tamplariei). In cazul ambelor programe, printre justificari se aduce in discutie si existanta unei "piete negre" de 50%: "Aproximativ 50% din tamplaria termoizolanta (usi si ferestre) pentru apartamente si locuinte rezidentiale este executata «la negru» si nu indeplineste conditiile minime de calitate necesare".
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor
- RomInsolv lansează Evoloo, prima aplicație digitală de prevenire a insolvenței din România
- Generația Z din România rescrie regulile investițiilor: mai puțin imobiliare, mai mult piețe de capital
- Break-urile își mențin relevanța: aproape o cincime din vânzările online de mașini din Europa
- Stup, trei ani de sprijin pentru antreprenori: peste 800 de afaceri lansate în România
- Revolut Bank o numește pe Florina Moisei în rolul de Country Manager al sucursalei din Romania
- Majoritatea marilor investiții imobiliare în derulare sunt construite pe foste platforme industriale, multe orașe din țară oferind încă astfel de oportunități
- Reff & Asociatii | Deloitte Legal isi consolideaza echipa prin promovarea a 23 de avocati incepand din luna septembrie 2025
- EY România anunță șase noi directori în departamentul de Asistență Fiscală și Juridică și în cel de Audit și Servicii Conexe
- Deloitte Romania a asistat ROCA Investments in preluarea pachetului de 20% din actiunile Grupului Adrem
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025