Criza a secerat unu din trei producatori de termopane
Data publicarii: 05-04-2011 | Afaceri
Inainte de criza, 6.000 de producatori imparteau un miliard de euro. Acum, au ramas doar 4.000, care se bat pentru mai putin de jumatate de miliard. Cresterile de doua cifre se vor mai intoarce abia in 2012, spun reprezentantii industriei de profil
In 2010, piata de tamplarie performanta termoizolanta (denumita popular "termopan") a marcat "o oarecare stabilizare" in raport cu anul 2009, scaderea estimata fiind de doar 5-8%, potrivit oficialilor Patronatului Producatorilor de Tamplarie Termoizolanta (PPTT). Scaderea este apreciata ca fiind semnul unei stabilizari, datorita faptului ca dupa 2007 producatorii de tamplarie s-au confruntat din cauza crizei economice cu o cadere abrupta a vanzarilor. Astfel, daca in 2007, cand Romania se afla in primele locuri ale topului european la ritmul de crestere in constructii, piata tamplariei termoizolante insuma nu mai putin de un miliard de euro, la sfarsitul anului 2008, cand efectele crizei devenisera evidente si in Romania, piata de profil scazuse cu 17%. In 2009, caderea a fost cea mai insemnata, ajungandu-se de la un miliard euro in 2007 la circa 500 milioane euro.
"Piata neagra" - 50%
La inceputul anului, mai erau inregistrate 4.000 de societati cu activitate in productia de tamplarie si vitraje izolante, fata de peste 6.000 in anul 2008.
"Firmele au fost obligate sa faca disponibilizari de personal, sa reduca programul de lucru, sa reorganizeze productia in scopul reducerii cheltuielilor. Dar au avut de unde le face. La firmele mici acest lucru este greu de realizat", ne-a declarat ing. Harilaus Kilaiditis, director executiv PPTT. De asemenea, programul de reabilitare termica a imobilelor a fost, in unele cazuri, de ajutor doar companiilor mari, care aveau capacitati mari de productie.
Pentru revigorarea sectorului de tamplarie, patronatul de profil a propus doua programe "Fereastra termoizolanta" (prin care proprietarul locuintei care monteaza tamplarie noua isi poate recupera prin deduceri din impozit pana la 50% din investitie) si "Rabla" in domeniul tamplariei termoizolante (care are in vedere decontarea uui voucher in cazul inlocuirii tamplariei). In cazul ambelor programe, printre justificari se aduce in discutie si existanta unei "piete negre" de 50%: "Aproximativ 50% din tamplaria termoizolanta (usi si ferestre) pentru apartamente si locuinte rezidentiale este executata «la negru» si nu indeplineste conditiile minime de calitate necesare".
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private