Romanii, europenii cei mai saraci si plini de fite

Data publicarii: 06-04-2011 | Lifestyle



Cetatenii din estul Europei aleg consumul, iar cei din sud economisirea, conform unui studiu la nivel european

Desi criza nu atrecut, 89% dintre romani intentioneaza sa cheltuie mai mult in decursul acestui an, in timp ce doar 14% dintre acestia planuiesc sa-si mareasca soldul economiilor, arata studiul Observatoire Cetelem 2011. Acesta indica o diferenta notabila intre Europa de Est si cea de Sud. Astfel, daca cetatenii din Romania, Ungaria, Polonia, Cehia, Slovacia aleg in acest an consumul, cei din Spania, Franta, Italia, Portugalia, Belgia sau Germania sunt ceva mai rezervati, acordand o atentie mai mare economiilor. Britanicii sunt cei mai preocupati sa-si majoreze nivelul economiilor, 58% dintre acestia declarand ca isi doresc ca in 2011 sa puna mai multi bani deoparte.

In ceea ce priveste categoriile in care europeni vor sa-si creasca cheltuielile nu exista diferente notabile intre romani si ceilalti europeni. Petrecerea timpului liber si calatoriile sunt principalele proiecte pentru europeni in 2011, urmate indeaproape de echiparea si renovarea locuintei. Pe pozitia a patra in dorintele de cumparare a europenilor, inclusiv ale romanilor, se afla telefoanele mobile. Astfel, pentru 50% dintre cei chestionati, cheltuielile cu petrecerea timpului liber si calatoriile sunt o prioritate, in timp ce peste 40% dintre acestia vor aloca pe parcursul anului in curs bugete suplimentare pentru achizitia de produse electrocasnice, lucrari de amenajere a locuintei si chiar de telefoane mobile. 

Obiectele de mobilier, echipamentele electronice sau ustensilele pentru gradina se afla, de asemenea, in topul prioritatilor. Exista insa modificari mari in ceea ce priveste perceptia fata de marca. Daca doar 14% dintre consumatorii europeni sub 30 de ani si 15% in randul celor de peste 50 ani, au declarat ca achizitioneaza intotdeauna aceeasi marca, lucrurile stau cu totul altfel in Romania. Consumatorul roman crede in puterea marcii, 34% dintre seniori si 23% dintre tineri sunt fideli unui brand.

Integral in Jurnalul


Ultimele stiri pe BankNews.ro: