Razboi romano-francez pe autostrada Medgidia
Data publicarii: 07-04-2011 | Turism
Saptamana viitoare expira ultimatumurile pe care si le-au dat reciproc Transporturile si contructorul autostrazii Cernavoda-Medgidia, insa nici una dintre parti nu e dispusa la concesii.
Nu numai ca nu se construiesc autostrazi noi, ci, dimpotriva, exista pericolul rezilierii unor contracte curente de construire a altor tronsoane. Luni, 11 aprilie, expira o notificare data de constructorul COLAS Ministerului Transporturilor, iar patru zile mai tarziu, pe 15 aprilie, expira cea data de compania de autostrazi francezilor.
Studiu imposibil
Disputa dintre francezi si minister are drept punct de plecare studiul de fezabilitate prezentat acestora la licitatia pentru selectia constructorului in anul 2008. Oferta cu care francezii au castigat licitatia porneste de la supozitia mentinerii acestui traseu. Odata incepute sapaturile pe traseu, s-au descoperit numeroase vestigii arheologice pe 14 km din cei 20 de km ai traseului. Portiunile fara probleme ar fi doar primii 1,5 km dupa nodul de la Cernavoda si ultimii 5 km ai tronsonului, la sud de Medgidia, in zona nodului spre aceasta localitate.
Ca urmare, francezilor, ce raspund si de proiectarea autostrazii, li s-a cerut o alternativa. Prima prezentata de acestia presupunea construirea unor viaducte sau tuneluri in zona pentru ocolirea vestigiilor, varianta care ar fi dus la dublarea pretului. A doua solutie prezentata presupune mutarea celor 14 km mai la sud de actualul traseu, cu consecinta lungirii traseului cu un km. In toamna anului trecut, conducerea Companiei de Autostrazi a aprobat studiul de fezabilitate pe a doua varianta. Totodata, francezii au prezentat si nota de plata.
O crestere a valorii finale a contractului cu 35 milioane de lei, de la suma licitata de 635 milioane lei, fara TVA, la 670 milioane lei. Majorarea ar reprezenta proiectul, costul kilometrului in plus, realizarea unui nou proiect tehnic, noi studii hidrologice, geologice, topografice, de mediu, arheologice etc.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial