Razboi romano-francez pe autostrada Medgidia
Data publicarii: 07-04-2011 | Turism
Saptamana viitoare expira ultimatumurile pe care si le-au dat reciproc Transporturile si contructorul autostrazii Cernavoda-Medgidia, insa nici una dintre parti nu e dispusa la concesii.
Nu numai ca nu se construiesc autostrazi noi, ci, dimpotriva, exista pericolul rezilierii unor contracte curente de construire a altor tronsoane. Luni, 11 aprilie, expira o notificare data de constructorul COLAS Ministerului Transporturilor, iar patru zile mai tarziu, pe 15 aprilie, expira cea data de compania de autostrazi francezilor.
Studiu imposibil
Disputa dintre francezi si minister are drept punct de plecare studiul de fezabilitate prezentat acestora la licitatia pentru selectia constructorului in anul 2008. Oferta cu care francezii au castigat licitatia porneste de la supozitia mentinerii acestui traseu. Odata incepute sapaturile pe traseu, s-au descoperit numeroase vestigii arheologice pe 14 km din cei 20 de km ai traseului. Portiunile fara probleme ar fi doar primii 1,5 km dupa nodul de la Cernavoda si ultimii 5 km ai tronsonului, la sud de Medgidia, in zona nodului spre aceasta localitate.
Ca urmare, francezilor, ce raspund si de proiectarea autostrazii, li s-a cerut o alternativa. Prima prezentata de acestia presupunea construirea unor viaducte sau tuneluri in zona pentru ocolirea vestigiilor, varianta care ar fi dus la dublarea pretului. A doua solutie prezentata presupune mutarea celor 14 km mai la sud de actualul traseu, cu consecinta lungirii traseului cu un km. In toamna anului trecut, conducerea Companiei de Autostrazi a aprobat studiul de fezabilitate pe a doua varianta. Totodata, francezii au prezentat si nota de plata.
O crestere a valorii finale a contractului cu 35 milioane de lei, de la suma licitata de 635 milioane lei, fara TVA, la 670 milioane lei. Majorarea ar reprezenta proiectul, costul kilometrului in plus, realizarea unui nou proiect tehnic, noi studii hidrologice, geologice, topografice, de mediu, arheologice etc.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Salt Bank trece de 700.000 de clienti
- Peste 80% dintre cei mai mari chiriasi din Romania platesc sub 5% din cifra de afaceri pentru ocuparea spatiilor de birouri moderne
- Gala Premiilor UNSICAR 2025 marcheaza 25 de ani de activitate ai organizatiei
- SigurantaOnline.ro: Volumul 4 din The Websters a fost lansat oficial
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday