Nokia lanseaza noi modele de telefoane cu sistem de operare Symbian
Data publicarii: 13-04-2011 | IT&C
Nokia Corp a anuntat marti lansarea primului sau telefon inteligent (smartpfone) care va rula pe o versiune imbunatatita a propriului sistem de operare Symbian, cu un nou design si o mai rapida navigare pe Internet, transmite AP.
Cele doua modele, E6 si X7, sunt echipate cu baterii mai performante, input imbunatatit de text si o versiune actualizata a Ovi Maps, in care s-a imbunatatit motorul de cautare si s-au adaugat noi rute de transport public, a anuntat grupul finlandez. Compania a precizat ca noul sistem de operare Symbian va fi de asemenea disponibil pentru precedentele modele lansate, inclusiv N8, E7, C7 si C6-01.
Smartphone-ul E7, modelul pe care mizeaza Nokia pentru a recupera terenul pierdut in fata iPhone si Blackberry, este ultimul produs din linia de aparate Communicator lansata de Nokia in anul 1996.
Telefonul functioneaza cu un sistem de operare Symbian-3, este dotat cu un ecran AMOLED si o tastatura completa si dispune de un pachet software Office Communicator Mobile, dezvoltat special de Microsoft pentru Nokia. In schimb, aparatul foto este mai putin performant decat cel care echipeaza modelul N8.
In ultima perioada, Nokia a inceput sa fie supusa la presiuni, in conditiile in care a pierdut teren pe segmentul smartphone in fata rivalilor Apple si Google, iar saptamana trecuta agentia de evaluare Moody's Moody's Investors Service a revizuit in scadere, cu o treapta, ratingul acordat Nokia pentru datoriile pe termen lung, de la 'A2' la 'A3'.
Oferta slaba de produse pe segmentul telefoanelor mobile inteligente a fost unul dintre principalele motive care in luna septembrie 2010 au determinat Nokia sa inlocuiasca directorul general Olli-Pekka Kallasvuo cu Stephen Elop, care anterior la lucrat la Microsoft.
La data de 11 februarie 2011, Nokia si Microsoft au semnat un acord preliminar conform caruia Nokia va adopta sistemul de operare Windows Phone drept noua sa platforma software principala pentru smartphone. La acea data, directorul general de la Nokia, Stephen Elop, a apreciat ca va dura cel putin cateva luni pana la semnarea unui acord definitiv.
In Romania, Nokia a investit 60 de milioane de euro in localitatea Jucu din judetul Cluj intr-o fabrica inaugurata pe 24 septembrie 2008.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial