Adevaratul motiv pentru care Bucurestiul este blocat
Data publicarii: 25-05-2011 | Diverse
Mai bine de jumatate dintre autoturismele care circula in Capitelei au o singura persoana la bord: soferul.
Un studiu realizat de o asociatie non-guvernamentala releva ca traficul aglomerat este responsabil, in proportie de 70%, pentru poluarea orasului.
Grupurile-tinta: Persoanele care au o activitate statica, de munca la birou.
Soferii romani, in special cei din Bucuresti, circula dupa principiul "masina si omul". Cel putin, asta reiese dintr-un studiu realizat de asociatia EcoDialogica, care arata ca mai bine de jumatate dintre autoturismele care circula in Bucuresti au o singura persoana la bord: soferul.
Romanii, comozi din fire si cu un cult dezvoltat pentru masina personala, nici nu se gandesc sa imparta cursa cu vecinul sau cu colegul de serviciu, desi pretul benzinei si al motorinei a crescut cu peste 20% in ultimul an, ceea ce duce la traficul infernal si la poluarea aproape de nesuportat din Capitala.
"60% dintre soferii bucuresteni circula singuri in masina, traficul aglomerat din Capitala fiind responsabil in proportie de 70% pentru gradul ridicat de poluare a orasului", se arata in studiul realizat de EcoDialogica.
Ecologistii spun ca, in momentul de fata, jumatate dintre masinile din Bucuresti au o singura persoana la bord, iar voluntarii unei organizatii non-guvernamentale au vrut sa demonstreze statistic acest fapt. Astfel, ei au numarat, timp de trei zile la rand, toate vehiculele care au trecut prin patru intersectii mari, in intervalul orar 06.30-9.30, cand traficul este cel mai aglomerat.
Studiul a fost realizat in perioada 11-13 mai 2011 si a constat in monitorizarea a patru intersectii mari din Bucuresti, situate in cele patru puncte cardinale (N - Arcul de Triumf, E - Obor, S - Berceni, V - Razoare).
Cei mai "egoisti" sunt locuitorii din Berceni
Concluziile studiului arata ca, in cele patru intersectii monitorizate, din totalul autoturismelor, 58,53% reprezinta autoturisme utilizate de catre o singura persoana.
Pe primul loc in topul "masinilor cu un singur utilizator" se situeaza locuitorii din sudul Capitalei (Berceni), cu un procent de 70,42%. Locuitorii din cartierele estice (Colentina, Fundeni) se dovedesc a fi mai prietenosi cu mediul. Pentru aceste zone, studiul indica un procent de 48,89% masini cu un singur ocupant.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Deloitte România a asistat Grupul PIB în preluarea brokerului de asigurări STEIN Bestasig
- Studiu EY: Investițiile străine directe în Europa scad pentru prima dată de la pandemie
- Studiu: România se află pe locul 89 în clasamentul celor mai atrăgătoare țări pentru cei care vor să lucreze în străinătate
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare