In vara aceasta, locuitorii Capitalei 'alunga fantomele electronicelor vechi'
Data publicarii: 26-05-2011 | Mediu
Campania "Alunga fantomele electronicelor vechi", initiata de Asociatia Environ in parteneriat cu Ministerul Mediului si Padurilor, se va derula incepand cu data de 25 mai in toate cele 6 sectoare ale Capitalei si urmareste colectarea selectiva si reciclarea deseurilor electrice, electronice si electrocasnice (DEEE).
Prin acest proiect se incearca implementarea la nivelul intregii populatii a unui program functional de constientizare si a unui sistem eficient colectare selectiva a deseurilor de echipamente electrice si electronice.
'Astfel de campanii sunt foarte utile pentru constientizarea atat a autoritatilor, dar si a cetatenilor cu privire la colectarea selectiva a deseurilor si la reciclarea deseurilor electrice, electronice si electrocasnice. Ministerul Mediului si Padurilor sustine astfel de proiecte care au un rol important in educarea publicului cu privire actiunilor care pot fi realizate pentru protejarea mediului. Sper ca rezultatele campaniei sa fie foarte bune, si la nivelul Capitalei, iar in timp, proiectul sa atinga fiecare judet', a declarat ministrul Laszlo Borbely.
Totodata, ministrul a precizat ca rezultatele slabe ale campaniei 'Marea Debarasare', de anul trecut, au condus, la initiativa Ministerului Mediului si Padurilor, la inasprirea legislatiei in vigoare.
'In Romania au fost colectate anul trecut doar 1,5 kg de deseuri pe cap de locuitor, in loc de 4 kg cat ne-am asumat. Acest lucru ne-a determinat sa inasprirm legislatia obligand autoritatile locale sa asigure existenta si functionarea a cel putin un punct de colectare a DEEE la 50.000 de locuitori, dar nu mai putin de un punct de colectare in fiecare localitate', a adaugat ministrul Laszlo Borbely.
Aceasta campanie a fost lansata la nivel national in luna februarie 2011 si isi propune colectarea selectiva si reciclarea deseurilor electrice si electronice la nivel national, in conformitate cu prevederile Directivei 1037/2010. Lansarea la nivel national a avut loc in judetul Mures, unde au fost colectate peste 9 tone de deseuri electrice si electronice in cadrul celor 4 etape ale campaniei.
Campania de colectare se va desfasura in toate cele 6 sectoare ale Capitalei in perioada 25 mai - 25 iulie si se adreseaza in egala masura asociatiilor de locatari, institutiilor de stat, companiilor private si cetatenilor, care se pot inscrie in campanie prin intermediul site-ului www.environ.ro. Aici cei interesati isi vor putea inscrie compania sau asociatia de locatari in concurs si vor putea afla mai multe informatii despre etapele de desfasurare ale campaniei in fiecare judet al tarii.
Pe langa compania Romprest SA, partener traditonal al campaniei, s-au inrolat in lupta impotriva fantomelor electronicelor vechi si companiile Rosal Group SA si Urban SA.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut