Nivelul creditelor acordate de Banca Italo-Romena s-a dublat
Data publicarii: 19-09-2006"Sunt rezultate semnificative – comenteaza Directorul General al Bancii Italo Romena Athos Varusio – care confirma un proiect de succes ce s-a desfasurat pe doua fronturi: sustinerea financiara a oamenilor de afaceri italieni, carora le oferim raspunsuri concrete pe tema internationalizarii si integrarea progresiva a bancii in realitatea social-economica romanesca. Am crescut, ne-am miscat in mod dinamic, cucerind increderea clientilor italieni si a celor locali, garantand calitatea produselor si a serviciilor nostre si demonstrandu-ne competenta profesionala. Ne adresam in prezent atat segmentului corporate cat si celui de retail, unde suntem deosebit de competitivi", a adaugat Varusio.
O data cu nivelul creditelor a sporit si calitatea acestora, fapt confirmat de indicatorul credite neperformante/credite performante care este de 0,67%, un nivel excelent pentru sistemul bancar romanesc.
"Profitul, tocmai datorita dezvoltarii volumelor, adauga Varusio, atinge 3,1 milioane de euro, in crestere cu 10,4% fata de iunie 2005".
"Am mostenit de la Compania Mama valorile unei banci locale: calitatea resurselor, calitatea gamei de produse precum si calitatea relatiilor cu clientii. Convingerea ca dezvoltam un proiect foarte bun ne permite sa privim cu optimism catre viitoarea nostra extindere in teritoriu. Astazi avem 9 agentii: am deschis recent agentia din Craiova care se adauga celor din Bucuresti, Timisoara, Arad, Oradea, Cluj-Napoca, Bacau, Brasov si Constanta. Planuim ca in urmatorii doi ani sa devenim o prezenta activa in principalele centre economice ale tarii", afirma presedintele BIR Franco Antiga.
"Din 2005 – continua Antiga – este operativa si societatea Italo Romena Leasing, specializata in leasing imobiliar si instrumental, un alt sector in plina dezvoltare care ne-a gasit pregatiti sa raspundem, folosind reteaua agentiilor Bancii, cu noi servicii care in acest mod au imbogatit oferta noastra comerciala. Intre produsele bancare, este in crestere cererea de credite ipotecare si de consum din partea populatiei ceea ce confirma cresterea puterii de cumparare a romanilor, ca urmare a sporirii Produsului Intern Brut si a scaderii inflatiei si a presiunii fiscale".
Printre produsele deja lansate se disting "Contul fara frontiere" si "Creditul fara frontiere" dedicate numerosilor cetateni romani care lucreaza oficial in Italia: multi dintre ei necesita instrumente flexibile pentru a expedia bani in Romania dar si pentru a obtine credite ipotecare in vederea achizitionarii unei locuinte in Romania. “Este vorba de produse foarte convenabile pentru lucratorii romani si pentru familiile lor, marturie a atentiei pe care Banca Italo Romena o acorda nu numai societatilor ci si populatiei”, comenteaza directorul Varusio.
"Cunoasterea contextului economic si de productie al zonelor unde iti desfasori activitatea, care constituie un element de baza local, capata o importanta strategica acolo unde trasformarile sunt atat de rapide si de importante: in 2000, aminteste presedintele Antiga – anul in care Veneto Banca a achizitionat Banca Italo Romena, eram singura banca italiana prezenta in Romania; in numai cinci ani situatia s-a schimbat. Astazi sunt mari deschideri ale pietii; cu Banca Italo Romena am avut posibilitatea sa observam de aproape cresterea economica a tarii, la care cred ca am si contribuit, si cu care am crescut".
Succesul si experienta castigate in acesti ani stau evident la baza deciziei bancii Veneto Banca de a patrunde si in alte tari din Europa de Est, prin recenta achizitionare a bancilor Eximbank din Republica Moldova si Gospodarsko Kreditna Banka din Croatia. Directorul General al Grupului Veneto Banca, Vincenzo Consoli comenteaza astfel aceasta alegere: "fiind o banca din regiunea Veneto, aproprierea geografica isi are importanta ei dar ceea ce este important este ca aceste teritorii vor inregistra in urmatorii ani indicatori de crestere deosebiti, ca se pregatesc pentru intrarea in Europa si ca pe baza unor investitii nu foarte mari putem activa dupa modelul politicii de banca teritoriala".
Veneto Banca intentioneaza sa parcurga drumul internationalizarii si priveste cu interes catre Bulgaria, Albania, Serbia.
Redactia BankNews.ro
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză