Cum au ajuns clientii sa urasca bancile?
Data publicarii: 14-06-2011 | Finante-Banci
"Dar de ce vrei sa dai inapoi creditul mai repede, sa-l rambursezi anticipat?", a fost intrebarea unui presedinte de banca catre un client. Un client bun platnic, constiincios, fara intarzieri la plata, cu frica sa nu ajunga dator vandut.
In schimb, el, clientul, a avut doar cateva intrebari legate de contractul de imprumut. Adica intrebarile uzuale ale clientilor: "De unde a aparut acest comision, pentru ca inainte nu era?". "Asa e, aveti dreptate, inainte nu era, dar e acum. Stiti, banca a adoptat un nou plan de tarife si comisioane si aveti 5 lei pe luna sau 2 euro la contul in euro, comision de administrare!"
Pentru ca in contractul de credit isi rezerva dreptul sa faca aceste modificari. Paragraful 100 nu stiu cat. Dar e mult 5 lei pe luna, te intreba din priviri ofiterul de credit? 60 lei pe an, 600 de lei in zece ani, 1.200 lei in 20 de ani, asta daca nu se mai modifica odata? Nici nu stii ce sa spui. Daca nu-i platesti, poti sa fii sigur ca la un moment dat esti trimis in baza restantierilor si iti trebuie multe luni, multe drumuri si multi nervi sa iesi de acolo! scrie Ziarul Financiar
Din pacate, in tot acest dialog, monolog al absurdului de multe ori, marea majoritate a clientilor, persoane fizice, au capatat o ura puternica fata de banci. Si nu cred ca exista cineva care sa nu vrea sa dea banii inapoi mai repede, sa scape de credit, ca sa nu mai aiba de-a face cu bancile. Nu cu creditul in sine! Sau altii care prefera sa stea cu chirie decat sa ia credit de la banca pentru a-si cumpara un apartament, cu toate ca ar iesi mai ieftin. In lipsa creditelor, nicio economie nu poate urca sustinut si sa-si imbunatateasca nivelul de trai.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial
- Schneider Electric furnizeaza solutii de smart metering, mentenanta si cloud hosting pentru CTP
- Leul se apreciază puternic după alegerile prezidențiale: Euro coboară la 5,03 lei, dolarul sub 4,47 lei
- eJobs: 63,6% dintre angajați traversează, în prezent, o perioadă dificilă din punct de vedere emoțional
- Holcim România, investiție de peste 5 mil. euro într-o linie de producție nisip de calcar în Turda
- Novotel își consolidează prezența în România printr - un nou hotel la Timișoara
- Floreasca Park atrage un nou chiriaș: Leroy Merlin a contractat aproximativ 4.000 metri pătrați în clădire, una dintre cele mai mari tranzacții de închiriere din acest an