Cum au ajuns clientii sa urasca bancile?
Data publicarii: 14-06-2011 | Finante-Banci
"Dar de ce vrei sa dai inapoi creditul mai repede, sa-l rambursezi anticipat?", a fost intrebarea unui presedinte de banca catre un client. Un client bun platnic, constiincios, fara intarzieri la plata, cu frica sa nu ajunga dator vandut.
In schimb, el, clientul, a avut doar cateva intrebari legate de contractul de imprumut. Adica intrebarile uzuale ale clientilor: "De unde a aparut acest comision, pentru ca inainte nu era?". "Asa e, aveti dreptate, inainte nu era, dar e acum. Stiti, banca a adoptat un nou plan de tarife si comisioane si aveti 5 lei pe luna sau 2 euro la contul in euro, comision de administrare!"
Pentru ca in contractul de credit isi rezerva dreptul sa faca aceste modificari. Paragraful 100 nu stiu cat. Dar e mult 5 lei pe luna, te intreba din priviri ofiterul de credit? 60 lei pe an, 600 de lei in zece ani, 1.200 lei in 20 de ani, asta daca nu se mai modifica odata? Nici nu stii ce sa spui. Daca nu-i platesti, poti sa fii sigur ca la un moment dat esti trimis in baza restantierilor si iti trebuie multe luni, multe drumuri si multi nervi sa iesi de acolo! scrie Ziarul Financiar
Din pacate, in tot acest dialog, monolog al absurdului de multe ori, marea majoritate a clientilor, persoane fizice, au capatat o ura puternica fata de banci. Si nu cred ca exista cineva care sa nu vrea sa dea banii inapoi mai repede, sa scape de credit, ca sa nu mai aiba de-a face cu bancile. Nu cu creditul in sine! Sau altii care prefera sa stea cu chirie decat sa ia credit de la banca pentru a-si cumpara un apartament, cu toate ca ar iesi mai ieftin. In lipsa creditelor, nicio economie nu poate urca sustinut si sa-si imbunatateasca nivelul de trai.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut