ProCredit Bank face apel la transparenta
Data publicarii: 20-09-2006
ProCredit Bank Romania a lansat astazi un proiect indraznet pe piata bancara din Romania, apeland la o arma putin cunoscuta bancherilor romani: transparenta. Campania de Transparenta demarata de ProCredit Bank se adreseaza atat persoanelor fizice, cat si celor juridice care sunt interesate de contractarea unui credit sau doresc sa-si plaseze banii intr-un produs de economisire.
Obiectivul acestei campanii de transparenta este de a furniza clientilor actuali si potentiali din sistemul bancar informatiile de baza despre cele mai utilizate produse si servicii financiare, si in acelasi timp de a se asigura ca acestia solicita informatiile corespunzatoare in ceea ce priveste beneficiile reale si costurile serviciilor si produselor bancare pe care doresc sa le utilizeze.
Cu acest scop, au fost realizate doua brosuri, care vor sta la dispozitia publicului, din pacate doar in cele 23 de sucursale si agentii ProCredit Bank. Una dintre brosuri ofera informatii despre ce ar trebui sa cunoasca un client atunci cand depune o cerere de creditare, iar cea de-a doua brosura ofera acelasi tip de informatii despre cele mai utilizate produse de economisire.

"Dorim sa fim siguri ca prin aceasta Campanie de Transparenta, clientii sistemului bancar romanesc cunosc beneficiile si costurile serviciilor si produselor bancare. De asemenea, ne propunem sa ajutam clientii sa solicite informatiile corespunzatoare atunci cand aplica pentru un credit sau decid sa-si plaseze banii intr-o banca. Dorim sa ne asiguram ca acestia sunt in masura sa compare conditiile diferitelor produse si institutii si sa ia decizii bazate pe informatii complete.
Transparenta in ceea ce priveste beneficiile si costurile reale ale produselor si serviciilor oferite de catre banci va avea ca efect cresterea increderii in sistemul financiar si bineinteles va aduce beneficii atat pentru banci, cat si pentru clientii acestora", a declarat Michael Kowalski, director general al ProCredit Bank Romania.
Cresterea competitivitatii dintre banci si dorinta de majorare a cotei de piata conduc la un mediu propice de promovare a produselor si serviciilor intr-un mod care poate induce in eroare, deoarece pune accentul in primul rand pe beneficii, in timp ce detaliile de baza sunt mai putin explicate.
Ana Maria Megan
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză