Batalia din retailul de electrocasnice se muta pe stadion

Data publicarii: 21-09-2006
Concurenta dintre principalii jucatori din piata de distributie de produse electronice, electrocasnice si IT&C, Altex si Flamingo International, va continua si pe stadionul de fotbal, in urma deciziei celor doua companii de a incheia parteneriate de sponsorizare cu Rapid, respectiv Steaua. Oficialii Flanco nu au precizat numarul magazinelor in care vor fi comercializate articole Steaua, iar valoarea contractului este confidentiala, desi managerul general al Stelei, Mihai Stoica, a dat de inteles ca aceasta ar fi in jurul salariului anual al lui Ovidiu Petre, estimat la 120.000 de dolari.

"Pe un spatiu de 4-6 metri patrati in magazinele Flanco, fanii echipei vor gasi produse personalizate Steaua, comercializate de angajatii clubului," a declarat directorul de marketing Flanco, Violeta Sarbu.

Imaginea companiei va fi asociata celei a clubului de fotbal ca parte a campaniei de promovare Flanco, iar oficialii si jucatorii Stelei vor participa la evenimente promotionale ale lantului de magazine.

Logo-ul Flanco va fi prezent la toate meciurile Stelei din competitiile interne si pe materialele promotionale ale clubului - afise, bannere, etc. - dar nu si pe tricourile echipei, desi aceasta varianta se ia in calcul pentru viitor, a declarat Mihai Stoica, managerul general al clubului.

In momentul de fata, pe tricourile steliste apare sigla rafinariei Rafo, in urma unui contract incheiat pentru un sezon cu compania Expanet Trading Ltd., parte din grupul rus Alfa Oil, care contesta controlul asupra rafinariei. Contractul cu Expanet Trading expira in februarie 2007.

Echipa Rapid Bucuresti a incheiat in iulie un nou contract de sponsorizare cu lantul de electrocasnice Altex, care va finanta echipa din Giulesti cu trei milioane de euro in urmatorii trei ani.

Potrivit lui Dan Ostahie, presedintele Altex si unul din actionarii echipei din Giulesti, contractul prevede si acordarea unor bonusuri de performanta. "Daca Rapidul va castiga Cupa UEFA vom mai adauga cateva zerouri in contract," a marturisit Dan Ostahie. "Rapid este un lider in lumea fotbalului. Sunt onorat sa fiu sponsorul unei echipe atat de prestigioase," a adaugat el.

Acest parteneriat este cel mai mare contract de sponsorizare semnat pana in prezent atat de Rapid, cat si de Altex. Potrivit intelegerii, sigla Altex se va afla inscriptionata pe tricourile rapidistilor atat in meciurile din Divizia A, cat si in meciurile din cupele europene.

Domo, celalalt mare jucator de pe piata electrocasnicelor, sponsorizeaza, incepand cu sezonul trecut, echipa CFR Cluj.

Flanco face parte din grupul Flamingo International care cuprinde cinci lanturi de retail: Flanco, Flanco World, Flamingo, Flamingo Computers si Future Shop. Lanturile de retail comercializeaza produse IT&C, electronice si electrocasnice atat in Romania, cat si in Bulgaria si Serbia-Muntenegru.

Grupul tinteste o cifra de afaceri de 160 milioane de euro in 2006, respectiv o cota de piata de 20%, desi piata de retail in Romania a inceput anul in scadere.

Altex, lider pe piata de electronice, electrocasnice si IT&C din Romania cu o cifra de afaceri in 2005 de 274,3 milioane euro si o cota de piata de 30%. Reteaua Altex cuprinde 120 de magazine si tinteste in 2006 vanzari de peste 250 de milioane euro.

Domo a fost in 2005, dupa cifra de afaceri, al doilea retailer specializat in electronice, electrocasnice si produse IT&C cu o retea nationala formata din 105 magazine, ce insumeaza 40.000 de metri patrati si peste 1.050 angajati. In 2005 compania a raportat o cifra de afaceri de 114,5 milioane euro si un profit de 1,9 milioane euro.

NewsIn 

Ultimele stiri pe BankNews.ro: