Unde gasesti cele mai bune ponturi despre joburile vacante
Data publicarii: 26-07-2011 | HR/Cariere
Recomandarile facute de prieteni sau de cunostinte constituie cea mai eficienta metoda de a-ti gasi un loc de munca. Potrivit unui sondaj recent, prietenii de pe Facebook aduc mai multe ponturi legate de un job bun decat o fac contactele din LinkedIn.
In mod surprinzator, Facebook genereaza mai multe recomandari care se soldeaza cu angajari decat reuseste sa faca reteaua de contacte profesionale LinkedIn, scrie revista de resurse umane HR Executive.
"Explicatia acestui fapt consta in relatiile mai directe pe care le au oamenii pe Facebook. Pe LinkedIn, tinzi sa te conectezi cu persoane pe care nu le-ai intalnit niciodata. In schimb, pe cei mai multi dintre prietenii de pe Facebook ii cunosti personal", spune Dan Finnigan, directorul firmei de consultanta Jobvite.
Potrivit acestuia, recomandarile facute de angajati sunt cea mai utilizata metoda de recrutare deoarece noii veniti stiu la ce sa se astepte iar angajatorii afla mai multe detalii despre candidati decat daca citesc un simplu CV, scrie Realitatea.net
"De regula cei angajati prin aceasta metoda sunt mai productivi si raman mai multa vreme in companie", considera Finnigan.
Alti specialisti HR sunt de parere ca abordarea prin LinkedIn este mai profesionista si duce la rezultate mai bune. "Persoanele prezente pe LinkedIn sunt mai orientate spre cariera si mai receptive la mesajele legate de joburi. Mediul Facebook este mai casual", crede Jason Alba, CEO al JibberJabber.com si autor al unei carti despre LinkedIn.
"Despre prietenii de pe Facebook stii ca sunt mai simpatici, mai haiosi sau ca le plac calatoriile, dar nu si daca sunt competenti profesional sau nu", arata expertul HR. In schimb, pe LinkedIn esti in contact cu vechi colegi sau cu colaboratori actuali.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut