Cele mai multe oferte imobiliare sunt false
Data publicarii: 02-08-2011 | Imobiliare
Aflate in pragul falimentelui din cauza tranzactiilor tot mai putine, unele agentii imobiliare apeleaza la metode neortodoxe ca sa-si rotunjeasca veniturile. Ele isi "tepuiesc” sistematic clientii prin diverse metode, de la anunturi false postate pe internet la comisioane mai mari decat cele prevazute initial. Specialistii de pe piata imobiliara confirma fenomenul care a luat amploare in ultima perioada. Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor a intrat pe firul afacerilor necurate si a dat amenzi de peste 100.000 de euro in prima parte a anului.
Una dintre practicile frecvente ale firmelor de profil este postarea de anunturi false pe internet in vederea atragerii atentiei si a strangerii de contacte ale celor interesati. Astfel, cele mai multe oferte publicate pe site-urile agentiilor imobiliare sau in rubricile de anunturi sunt false. "Apartament cu doua camere in zona Obor, cu toate facilitatile, pret 45.000 de euro” este un exemplu de anunt care te determina sa ceri mai multe amanunte, scrie Puterea.ro
Dupa ce este contactat agentul imobiliar, acesta spune ca oferta nu mai este valabila, dar poate oferi un apartament la fel de bun, doar ca este "un pic” mai scump, iar comisionul mai mare. In cazul in care nu reuseste sa vanda ceva, agentul macar imbogateste in mod ilegal baza de date a firmei. "Acesti asa-zisi agenti se bazeaza pe faptul ca principalul criteriu de cumparare este pretul. Cauti sa inchiriezi o garsoniera dotata cu tot ce este necesar in Dristor, pentru care se cer 200 de euro si de fapt ti se ofera una de 250 de euro, murdara si fara facilitati, dar esti avertizat ca oferta este excelenta, pentru ca toamna chiriile vor creste”, a afirmat Daniel Oprea, agent imobiliar autorizat. Daca metoda nu are succes, agentii copiaza un anunt dat de un anumit proprietar si il arunca pe internet la preturi diferite. Desi este ilegal, acest lucru se intampla frecvent pe piata din Romania.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut