Pro TV rateaza profitul cu Europa League
Data publicarii: 08-08-2011 | MediaEuropa League este o dovada ca fotbalul nu mai face bani la televiziunile noastre. Nici Pro TV n-a reusit sa-si scoata banii din fotbalul international difuzat in ultimii doi ani. Cele 89 de meciuri transmise de Pro TV si de Sport.ro din cadrul Europa League au realizat venituri din vanzarile de publicitate de doar 1,5 milioane de euro (sezoanele 2009 - 2010 si 2010 - 2011).
"Forbes Romania” a calculat numai publicitatea difuzata in cadrul programelor rezervate transmisiunii partidelor. Drepturile de achizitie ale acestor meciuri (pentru trei sezoane, 2009 - 2012) s-au ridicat, potrivit presei din 2008, la 30 milioane de euro. Asadar, nici in cazul liderului pietei TV din Romania, fotbalul international, in care sunt angrenate echipe romanesti, nu este profitabil.
In ultimele doua sezoane, de cand preturile de achizitie a drepturilor TV au explodat, fotbalul a fost o afacere paguboasa pentru televiziunile romanesti. Antena 1, GSP TV si Digi Sport au avut venituri totale de doar 6,38 de milioane de euro din exploatarea drepturilor pentru Liga I (2008 - 2011), dupa ce platisera Ligii Profesioniste de Fotbal suma record de 85 de milioane de euro. La randul sau, TVR 1, care a difuzat in ultimele doua sezoane partidele din UEFA Champions League, a castigat din publicitatea vanduta suma de 1,4 milioane de euro, dupa ce platise 35 de milioane de euro (pe trei sezoane). Pro TV nu face exceptie de la aceste investitii fara profit.
Cititi integral in Forbes.ro
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut