Pro TV rateaza profitul cu Europa League
Data publicarii: 08-08-2011 | MediaEuropa League este o dovada ca fotbalul nu mai face bani la televiziunile noastre. Nici Pro TV n-a reusit sa-si scoata banii din fotbalul international difuzat in ultimii doi ani. Cele 89 de meciuri transmise de Pro TV si de Sport.ro din cadrul Europa League au realizat venituri din vanzarile de publicitate de doar 1,5 milioane de euro (sezoanele 2009 - 2010 si 2010 - 2011).
"Forbes Romania” a calculat numai publicitatea difuzata in cadrul programelor rezervate transmisiunii partidelor. Drepturile de achizitie ale acestor meciuri (pentru trei sezoane, 2009 - 2012) s-au ridicat, potrivit presei din 2008, la 30 milioane de euro. Asadar, nici in cazul liderului pietei TV din Romania, fotbalul international, in care sunt angrenate echipe romanesti, nu este profitabil.
In ultimele doua sezoane, de cand preturile de achizitie a drepturilor TV au explodat, fotbalul a fost o afacere paguboasa pentru televiziunile romanesti. Antena 1, GSP TV si Digi Sport au avut venituri totale de doar 6,38 de milioane de euro din exploatarea drepturilor pentru Liga I (2008 - 2011), dupa ce platisera Ligii Profesioniste de Fotbal suma record de 85 de milioane de euro. La randul sau, TVR 1, care a difuzat in ultimele doua sezoane partidele din UEFA Champions League, a castigat din publicitatea vanduta suma de 1,4 milioane de euro, dupa ce platise 35 de milioane de euro (pe trei sezoane). Pro TV nu face exceptie de la aceste investitii fara profit.
Cititi integral in Forbes.ro
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil