Reteta tipic romaneasca: scad vanzarile de masini, creste pretul
Data publicarii: 10-08-2011 | Auto
In majoritatea statelor din Europa Centrala si de Est, pretul masinilor a scazut in ultimii trei ani. Nu si in Romania, unde majorarea a fost de peste 10%. Paradoxal, aceste cresteri de pret au avut loc in timp ce vanzarile se prabuseau.
Discounturile si promotiile cu care comerciantii de masini din Romania au incercat sa atraga clienti in anii de criza par sa nu fi influentat deloc evolutia pretului mediu nominal. Cel putin asta reiese din studiul "Car Price Report 2011", dat publicitatii in aceasta vara de DG Competition al Comisiei Europene. Luand in calcul si cifrele din rapoartele similare din anii trecuti, se pare ca Romania are propriul drum in ceea ce priveste pretul masinilor, urmata timid doar de Ungaria.
Practic, in timp ce vanzarile se prabuseau, de la 312.589 de unitati, in 2007, la 285.506, in 2008, apoi la doar 116.012, in 2009, pentru a incheia 2010 cu inca o scadere de 18,51%, pretul mediu al masinilor se majora. In 2008, anul de debut al crizei, romanii au platit cu 10,5% mai mult pe masini.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial
- Schneider Electric furnizeaza solutii de smart metering, mentenanta si cloud hosting pentru CTP
- Leul se apreciază puternic după alegerile prezidențiale: Euro coboară la 5,03 lei, dolarul sub 4,47 lei
- eJobs: 63,6% dintre angajați traversează, în prezent, o perioadă dificilă din punct de vedere emoțional
- Holcim România, investiție de peste 5 mil. euro într-o linie de producție nisip de calcar în Turda
- Novotel își consolidează prezența în România printr - un nou hotel la Timișoara
- Floreasca Park atrage un nou chiriaș: Leroy Merlin a contractat aproximativ 4.000 metri pătrați în clădire, una dintre cele mai mari tranzacții de închiriere din acest an