Romania poate importa criza prin filiera auto
Data publicarii: 18-08-2011 | Auto
Exporturile, "motorul" revenirii economiei romanesti, s-ar putea gripa
Daca in toamna lui 2008 Romania a fost afectata in special prin reducerea investitiilor si scaderea fluxurilor de capital, de data aceasta, tara noastra va importa criza pe filiera industriei auto, care ar putea fi afectata de cererea din Occident, unde deja vanzarile auto incep sa scada, iar producatorii incep sa ofere reduceri si promotii. Circa 70% din exporturile tarii noastre se fac in Uniunea Europeana (UE), iar 12% din exporturi vin doar din industria auto, potrivit Ministerului Economiei. "Exporturile Romaniei contabilizeaza pierderi de ritm, din cauza aprecierii puternice a cursului din perioada aprilie-mai, cand leul s-a apreciat cu 5%. Exportatorii nu pot sustine decat aprecieri de 2%-3%, dupa care incepe pierderea de competitivitate", a declarat pentru Jurnalul National Mihai Ionescu, presedintele Asociatiei Nationale a Exportatorilor si Importatorilor din Romania (ANEIR).
Dacia este cel mai mare exportator al Romaniei. Concomitent, Franta, Germania, Italia si Spania sunt principalele piete de desfacere pentru producatorul de la Mioveni. Romania a exportat de 37,25 miliarde de euro in 2010, an in care Dacia a vandut in strainatate 311.000 de vehicule, cu 15% mai mult decat in 2010. De asemenea, in tara noastra activeaza o serie de producatori de subansamble, precum Lisa Draexlmaier sau Compa Sibiu, care livreaza piese catre BMW, Mercedes sau Volkswagen. Anul trecut, industria auto romaneasca a exportat de 4,47 miliarde de euro. Livrarile Dacia au crescut anul trecut in Franta cu 67%, la 110.076 unitati, in timp ce in Germania au scazut cu 52%, la 40.500 de masini. Potrivit Asociatiei Producatorilor si Importatorilor Auto (APIA), exporturile de masini au scazut in primul semestru cu 5,3%, pana la 155.400 de unitati, in vreme ce productia a scazut cu 2,9%, la 177.600.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor
- RomInsolv lansează Evoloo, prima aplicație digitală de prevenire a insolvenței din România
- Generația Z din România rescrie regulile investițiilor: mai puțin imobiliare, mai mult piețe de capital
- Break-urile își mențin relevanța: aproape o cincime din vânzările online de mașini din Europa
- Stup, trei ani de sprijin pentru antreprenori: peste 800 de afaceri lansate în România
- Revolut Bank o numește pe Florina Moisei în rolul de Country Manager al sucursalei din Romania
- Majoritatea marilor investiții imobiliare în derulare sunt construite pe foste platforme industriale, multe orașe din țară oferind încă astfel de oportunități
- Reff & Asociatii | Deloitte Legal isi consolideaza echipa prin promovarea a 23 de avocati incepand din luna septembrie 2025
- EY România anunță șase noi directori în departamentul de Asistență Fiscală și Juridică și în cel de Audit și Servicii Conexe
- Deloitte Romania a asistat ROCA Investments in preluarea pachetului de 20% din actiunile Grupului Adrem
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București