Marile companii care au plecat din Romania in ultimii ani
Data publicarii: 02-09-2011 | Afaceri
A venit Guvernul Boc, au plecat marile companii, pe capete. La vecini, caci acolo au gasit facilitati pentru investitii. Fara sa stea prea mult pe ganduri au inchis fabricile si si-au mutat cu totul afacerile. Romania a pierdut astfel zeci de milioane de euro pe an. Este vorba despre mari companii care au preferat Polonia, Bulgaria sau Republica Moldova in detrimentul Romaniei.
Ciocolata fabricata la bulgari e mai buna decat cea din Romania. Asta trebuie sa fi gandit cei de la Kraft Food in momentul cand au luat decizia sa inchida fabrica de la Brasov si sa o mute in Bulgaria. 260 de angajati si-au pierdut atunci slujbele, iar Romania a pierdut un mare investitor. Doar in 2008, Kraft a vandut peste 35 de milioane de tablete de ciocolata Poiana. Care a fost insa adevaratul motiv pentru care Kraft s-a mutat peste granita? Bulgarii aveau ce nu am oferit noi: spatiu de dezvoltare.
O alta lovitura puternica a fost inchiderea fabricii Coca-Cola de la Iasi si mutarea ei la Chisinau. Forta de munca mai ieftina si costurile de productie mai mici i-au determinat pe cei de la Coca Cola sa ia aceasta decizie. Peste 100 de angajati au fost relocati.
Colgate-Palmolive s-a alaturat companiilor care au fugit de Romania. Fabrica, deschisa la Brasov in 1992, a fost mutata cat ai clipi in Polonia. Pe dinafara au ramas 190 de angajati.
Citeste mai mult pe REALITATEA.NET: http://www.realitatea.net/marile-companii-care-au-plecat-din-romania-in-ultimii-ani_867022.html#ixzz1Wn18cLtV
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial
- Schneider Electric furnizeaza solutii de smart metering, mentenanta si cloud hosting pentru CTP
- Leul se apreciază puternic după alegerile prezidențiale: Euro coboară la 5,03 lei, dolarul sub 4,47 lei
- eJobs: 63,6% dintre angajați traversează, în prezent, o perioadă dificilă din punct de vedere emoțional
- Holcim România, investiție de peste 5 mil. euro într-o linie de producție nisip de calcar în Turda
- Novotel își consolidează prezența în România printr - un nou hotel la Timișoara