Romanii s-au obisnuit cu plata cu cardul VISA
Data publicarii: 26-09-2006
Segmentarea portofoliului de carduri Visa arata ca Romania a devenit o piata tot mai sofisticata a cardurilor. Conform statisticilor, cardurile Visa Electron reprezinta 78,1% din totalul cardurilor Visa, cardurile Visa Classic reprezinta 19,3% din piata Visa, Visa Business - 2,3%, iar Visa Gold - 0.2%.
"O piata romaneasca a cardurilor in plin avant are un impact pozitiv asupra economiei, ca intreg. Cifrele arata ca numarul de tranzactii in locatiile comerciale s-a dublat pentru al cincilea an la rand, ceea ce inseamna ca romanii isi folosesc cardurile tot mai mult pentru a-si face cumparaturile zilnice", a declarat Catalin Cretu, Vicepresedinte, Visa International CEMEA. "De asemenea, acesta este un semnal incurajator pentru economie, deoarece o piata a cardurilor bine dezvoltata si o crestere a platilor electronice lasa, in ultima instanta, mai multe disponibilitati pentru creditele comerciale, care reprezinta forta ce impulsioneaza economia unei tari, pe masura ce tot mai multi bani intra in sistemul bancar", a adaugat Catalin Cretu.
Valoarea totala a tranzactiilor realizate de detinatorii romani de carduri in perioada iunie 2005 - iulie 2006 s-a ridicat la peste 6,15 miliarde dolari, inregistrand o crestere de 63% fata de aceeasi perioada din anul trecut. Cresterile inregistrate in valoarea si frecventa cumparaturilor achitate in locatiile comerciale cu carduri Visa au continuat in acelasi ritm semnificativ in perioada iunie 2005-iunie 2006. Valoarea totala a tranzactiilor derulate la comercianti a atins 543 milioane dolari, avand o crestere de 116%, fata de perioada similara din 2005, in timp ce numarul de tranzactii derulate la comercianti a demonstrat o crestere de 98% fata de cifrele inregistrate pentru 2005, totalizand 9,5 milioane tranzactii efectuate de detinatorii romani de carduri Visa in locatiile comerciale.
Numarul de tranzactii realizate in Romania cu carduri Visa
Numarul tranzactiilor inregistrate in locatiile comerciale reprezinta 14% din numarul total de tranzactii pentru iunie 2005-iunie 2006, fata de 9% in pentru perioada similara in anul anterior. Desi numerarul ramane cea mai raspandita metoda de plata, tendinta tot mai puternica de a utiliza cardul in locatiile comerciale demonstreaza ca romanii recunosc ca acesta reprezinta una dintre cele mai comode metode de a achizitiona bunuri si servicii.
Comerciantii au inteles si ei ca, pe termen lung, au de castigat de pe urma acceptarii cardului ca metoda de plata, pentru ca astfel isi pot creste veniturile, profiturile si nivelul de satisfacere a clientului. Aceste aspecte sunt demonstrate de cresterea de 55,2% inregistrata in numarul de locatii comerciale care au instalate POS-uri, in perioada iunie 2005 - iunie 2006. Acest numar a ajuns la 28.347 la sfarsitul lunii iunie 2006. Numarul de bancomate este de asemenea in crestere, in principal ca urmare a faptului ca bancile isi dezvolta in mod activ retelele de agentii si sucursale. Numarul total de bancomate a atins 5.063 la sfarsitul lui iunie 2006, inregistrand o crestere de 47% fata de iunie 2005.
Redactia BankNews.ro
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu Deloitte: 2/3 din companii invoca lipsa de experienta a noilor angajati, in timp ce posturile de incepatori sunt preluate de AI
- TBI Bank urmează să fie achiziționată de Advent International
- Revolut a publicat raportul anual pentru 2024
- Încurajați de performanța în creștere a pieței hoteliere din București, investitorii vor construi circa 1.000 de camere de hotel noi până în 2027
- BT: Finantare pentru Simtel pentru finalizarea unui parc fotovoltaic in Giurgiu
- UNSICAR: Checklist de siguranță în vacanța de Paște
- Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025
- #DreptulLaBanking: Protejează-ți datele financiare de Paște
- Studiu EY: Listările publice globale în T1 2025: între provocări și incertitudini
- Divizia de Property Management a Colliers preia administrarea cladirii de birouri Victoria Center
- Piața centrelor de date din România este în etapa gain momentum
- Salt Bank aniversează un an de la lansare cu un nou record: peste 500.000 de clienți
- Studiu EY: Companiile se vor confrunta cu schimbări majore ale politicilor fiscale și comerciale la nivel global
- Skanska a semnat vanzarea cladirii de birouri Equilibrium 1 catre fondul de investitii Gordiusz Private Equity
- EY-Parthenon a asistat acționarii Forza Rossa și British Motors în vânzarea dealerilor auto Ferrari și Aston Martin în România