Vanzatorul de asigurari a devenit lucrator calificat

Data publicarii: 21-09-2011 | HR/Cariere

Noile normative ale CSA ii obliga pe  cei care doresc sa vanda asigurari sa aiba certificat de calificare profesionala.

Comisia de Supraveghere a Asigurarilor (CSA) reaminteste ca persoanele care doresc sa lucreze in distributia produselor de asigurare au obligatia sa prezinte un certificat de calificare profesionala in domeniul asigurarilor. Conform normelor emise de CSA referitoare la pregatirea profesionala, certificatul reprezinta o conditie pentru incheierea, pentru prima data, a unui contract de munca, de mandat sau intermediere in domeniul asigurarilor.

In plus, atat persoanele care vor activa in domeniul distributiei produselor de asigurare, cat si cei care lucreaza deja in sistem sunt obligati ca, din trei in trei ani (respectiv doi ani in cazul conducatorilor intermediarilor), sa faca dovada ca au urmat un program de pregatire profesionala continua aprobat de catre CSA. Aceste perioade se calculeaza de la data de 1 octombrie 2010. "Piata asigurarilor are un mare potential de dezvoltare si cu siguranta va crea multe oportunitati pentru forta de munca in urmatorii ani. Rolul nostru este sa ne asiguram ca cei care lucreaza in aceasta piata au si competente profesionale suficiente astfel incat clientii lor sa inteleaga exact ce cumpara", arata CSA.

Care sunt conditiile pentru obtinerea certificarii?

Certificatul de calificare profesionala/pregatire profesionala continua se poate obtine in urma sustinerii unui examen organizat de catre Institutul de Management in Asigurari (IMA), dupa frecventarea unor cursuri de profil la oricare dintre furnizorii de programe educationale autorizati. IMA este institutia de educatie profesionala infiintata de CSA in vederea implementarii programelor de pregatire profesionala (calificare si pregatire profesionala continua) intr-un mod unitar.

Integral in Romania Libera