Sezonul estival, afacere de peste 240 de milioane de euro
Data publicarii: 28-09-2011 | Turism
Preturile mici practicate de agentiile de turism pentru litoralul romanesc si programele speciale au atras mai multi turisti la mare, insa, din cauza crizei economice, bugetul alocat vacantei a fost mai mic decat anul trecut. Asa se explica faptul ca anul acesta au fost inregistrati cu 10% mai multi turisti pe litoral, dar incasarile agentiilor au fost mai mici.
"Programele speciale de anul acesta, cum ar fi Inscrieri timpurii si Litoralul pentru toti, la preturi mici, au facut ca numarul turistilor pe litoral sa inregistreze o crestere de 10% fata de perioada similara a anului trecut, ajungand la 1,3 milioane. Cu toate acestea, incasarile agentiilor de turism au fost mai mici cu circa 15% fata de 2010”, a explicat Traian Badulescu, consultant turistic. Din cauza crizei economice si a masurilor de austeritate luate de guvernanti in ultima perioada, bugetul alocat vacantei a fost mult mai redus fata de anii trecuti. Asa se explica faptul ca majoritatea romanilor care au mers pe litoral au ales hotelurile ieftine.
Daca facem un calcul simplu, si consideram ca un milion de turisti au ales sa stea la hotelurile ieftine, la un pret mediu de 150 de euro de persoana pe sejur, rezulta ca incasarile agentiilor de turism au fost in jur de 150 de milioane de euro. La aceasta suma se adauga si suma incasata de la cei 300.000 de romani care au ales sa plateasca in medie 300 de euro de persoana pe sejur, respectiv 90 de mi-lioane de euro. La final, cand au tras linie, agentiile de turism au incasat circa 240 de milioane de euro din vanzarea pachetelor turistice pentru acest sezon estival. "Sezonul estival a mers foarte bine. Noi vom incheia anul pe plus”, ne-a declarat Lucia Morariu, directorul agentiei Eximtur, principalul vanzator al li-toralului romanesc.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial
- Schneider Electric furnizeaza solutii de smart metering, mentenanta si cloud hosting pentru CTP
- Leul se apreciază puternic după alegerile prezidențiale: Euro coboară la 5,03 lei, dolarul sub 4,47 lei
- eJobs: 63,6% dintre angajați traversează, în prezent, o perioadă dificilă din punct de vedere emoțional
- Holcim România, investiție de peste 5 mil. euro într-o linie de producție nisip de calcar în Turda
- Novotel își consolidează prezența în România printr - un nou hotel la Timișoara
- Floreasca Park atrage un nou chiriaș: Leroy Merlin a contractat aproximativ 4.000 metri pătrați în clădire, una dintre cele mai mari tranzacții de închiriere din acest an