Lantul de magazine Say a intrat in insolventa

Data publicarii: 29-09-2011 | Afaceri

Say, unul dintre principalele lanturi de retail din domeniul comunicatiilor mobile si digitale din Romania, a intrat in reorganizare judiciara, existand deja un investitor care si-a manifestat intentia de a se implica in noua structura de actionariat.

Lantul de retail Say trece astfel printr-un proces de reorganizare a activitatii ce are drept obiectiv o noua structura solida de actionariat, care sa asigure reluarea extinderii retelei de magazine

Cererea de intrare in reorganizare judiciara a lantului de magazine a fost aprobata de Tribunalul Bucuresti, in data de 26 septembrie 2011, administrator judiciar fiind numita Casa de Insolventa Transilvania.

"Retailerul GSM a fost nevoit sa intre in reorganizare judiciara pe baza unui backgound financiar defectuos, mostenire a unui management anterior deficitar. Astfel, reteaua de magazine a facut parte din grupul Globalicom-Trade LTD, companie israeliana cotata la bursa din Tel-Aviv, care s-a dizolvat in luna iulie 2011, brandul Say ramanand practic fara finantator", spun reprezentantii Say.

Reteaua de magazine Say a inceput deja procesul de restructurare a activitatii, dupa ce la inceputul anului 2011 si-a schimbat managementul, in functia de dirtctor general fiind numit Petrut Stoica, fost CEO Avenir Telecom.

Reorganizarea companiei vizeaza si cooptarea unui nou actionariat solid, in acest sens  existand deja un investitor interesat in preluarea retelei si sustinerea dezvoltarii viitoare a acesteia.

"Exista deja un investitor care si-a manifestat intentia de a prelua cele 68 de magazine care fac parte in prezent din retea. Mai mult, pana la sfarsitul anului avem in plan deschiderea a 19 magazine noi iar pe baza finantarii noului actionariat estimam ca pana la finele anului 2012 numarul magazinelor va ajunge la 100" a declarat directorul general al lantului de magazine Say, Petrut Stoica.

In 2010, Say avea o retea de 68 de magazine, iar in acest an a ajuns la 87. Pentru anul viitor, Say si-a propus sa ajunga la 100 de magazine.

In ceea ce priveste cifra de afaceri, Say a incheiat 2010 cu afaceri de 41 milioane lei, iar pentru acest an estimeaza o crestere pana la 43 milioane lei, in timp ce pentru anul viitor, afacerile Say ar putea urca pana la 50 milioane lei.

Magazinele Say sunt marca a companiei MCS Communications SRL, care a fost parte a grupului Globalicom-Trade LTD, companie israeliana cotata la bursa din Tel-Aviv, care s-a dizolvat in iulie 2011. In prezent, reteaua Say numara 68 de magazine operationale in tara, 40 dintre acestea fiind in galeriile Kaufland.

Magazinele Say comercializeaza toate brandurile importante din piata: Nokia, Samsung, Sony-Ericsson, Motorola, LG, Sagem si Philips in cazul telefoanelor mobile, Canon, Sony, Fujifilm, Samsung, Nikon in cazul camerelor digitale, Apple, Samsung, LG si Sony pentru produsele IT-Multimedia. 

NewsIn