Frica, principalul inamic al comertului online din Romania
Data publicarii: 05-10-2011 | IT&C
Romanii raman destul de precauti in ceea ce priveste cumparaturile de pe internet, considerandu-l un proces riscant, potrivit studiului "E-commerce 2011: Tendinte si Atitudini. Studiu asupra utilizatorilor de internet din Romania" efectuat de catre Geminus Group.
Potrivit raportului, desi sunt foarte constienti de multitudinea de optiuni pe care mediul online il ofera cumparaturilor, experienta lor personala cu un asemenea mod de a cumpara este destul de limitata.
Analizarea datelor publicate in acest raport arata ca aproape toti utilizatorii de internet romani au aflat despre posibilitatea de a face cumparaturi online. Totusi, doar 54% din ei declara ca au facut cumparaturi online macar o singura data.
Procentul de cumparatori online este cel mai scazut printre femei. O comparatie cu studiul similar efectuat in 2009 arata ca, in cei doi ani, s-a inregistrat o crestere de doar 4%. Asta inseamna ca practic popularitatea comertului online in Romania a ramas aceeasi. In acelasi timp, comertul online are un mare potential de crestere, in special odata cu scaderea numarului utilizatorilor ce au dubii in legatura cu siguranta tranzactiilor online.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor
- RomInsolv lansează Evoloo, prima aplicație digitală de prevenire a insolvenței din România
- Generația Z din România rescrie regulile investițiilor: mai puțin imobiliare, mai mult piețe de capital
- Break-urile își mențin relevanța: aproape o cincime din vânzările online de mașini din Europa
- Stup, trei ani de sprijin pentru antreprenori: peste 800 de afaceri lansate în România
- Revolut Bank o numește pe Florina Moisei în rolul de Country Manager al sucursalei din Romania
- Majoritatea marilor investiții imobiliare în derulare sunt construite pe foste platforme industriale, multe orașe din țară oferind încă astfel de oportunități
- Reff & Asociatii | Deloitte Legal isi consolideaza echipa prin promovarea a 23 de avocati incepand din luna septembrie 2025