Telefonul mobil - ultima tendinta la cumparaturi, pentru tineri
Data publicarii: 07-10-2011 | IT&C
Noul studiu MasterCard analizeaza influenta telefoanelor mobile si a retelelor de socializare asupra modului in care tinerii cumpara si aleg marcile produselor.
Studiul, comandat de MasterCard si realizat de InSites Consulting, a analizat obiceiurile la cumparaturi pentru aproximativ 1.200 de tineri, cu varste cuprinse intre 18-30 de ani, din Marea Britanie si ermania, pe tot parcursul lunii august. Cercetarea pune accent pe modul in care acestia folosesc tehnologia si retelele de socializare atunci cand achizitioneaza produse din urmatoarele doua categorii: alimente si moda.
62% dintre tinerii din Marea Britanie isi folosesc telefonul mobil pentru a intra pe internet. Cifrele u sunt la fel de mari in Germania, unde 34% dintre tineri acceseaza internetul de pe telefonul mobil. In mod similar, achizitionarea de produse de pe internet are mai mult succes in Marea Britanie: 30% dintre tineri cumpara produse alimentare de pe internet, fata de 15% in Germania. Totusi, atunci cand vine vorba de articole de moda, cifrele sunt asemanatoare in ambele tari: 20% dintre tinerii din Germania si 28% dintre tinerii din Marea Britanie au spus ca achizitioneaza in mod frecvent astfel de produse de pe internet.
Printre cele mai intalnite motive pentru care tinerii din Germania utilizeaza telefonul mobil pentru cumparaturile de produse alimentare sunt: compararea preturilor, alcatuirea unei liste de cumparaturi sau reduceri si oferte. In Marea Britanie, cele mai frecvente motive sunt: compararea preturilor, informatii despre anumite produse sau pentru a impartasi cu prietenii, pe Facebook sau Foursquare, informatii despre locurile in care se afla.
Atat in Germania, cat si in Marea Britanie, motivele pentru care telefonul mobil este folosit in procesul e cumparare a articolelor de moda sunt: alcatuirea unei liste de cumparaturi, in ordinea preferintelor, gasirea adresei unui magazin sau compararea preturilor.
Elizabeth Wolgemuth, Group Head, Global Merchant Marketing, in cadrul MasterCard Worldwide, spune: "Telefonul mobil este instrumentul-cheie prin care acest grup demografic interactioneaza cu lumea, indiferent ca este vorba despre pastrarea legaturii cu prietenii, organizarea vietii si a cumparaturilor sau gasirea unor informatii”.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză