Bechtel finalizeaza doar doua sectiuni din Autostrada Transilvania

Data publicarii: 14-10-2011 | Diverse



Bechtel va finaliza doar doua din sectiunile Autostrazii Transilvania, Suplacu de Barcau - Bors, pe o lungime de 60,2 km si tronsonul Campia Turzii - Cluj Vest, lung de 52,5 km, dupa ce 302 kilometri au fost exclusi din contractul de executie, in urma unei intelegeri cu Ministerul Transporturilor, potrivit unui comunicat al Bechtel.



"In concordanta cu acordul actual, compania Bechtel va finaliza lucrarile pe care le-am inceput in doua sectiuni ale autostrazii, iar sectiunea ramasa de 302 kilometri va fi exclusa din obiectul contractului fara niciun cost imputat Guvernului Romaniei. Acordul actualizat permite Ministerului Transporturilor sa caute surse alternative de finantare in vederea respectarii cerintelor de finantare pentru restul proiectului, in timp ce Bechtel se va concentra pe livrarea si finalizarea celor doua sectiuni pe care le-am inceput", se arata in comunicatul companiei americane. 


Compania constructoare sustine ca este regretabil faptul ca Bechtel si diferiti oficiali romani au continuat sa fie obiectul unei critici publice eronate si injuste in legatura cu acest contract. "Bechtel si-a desfasurat in permanenta activitatea in conformitate cu cele mai riguroase standarde etice. Orice sugestii care ar indica o situatie contrara sunt nefondate in totalitate si submineaza interesele profesionale ale tuturor celor care lucreaza la imbunatatirea infrastructurii din Romania prin Autostrada Transilvania. Suntem pe deplin angajati in a intreprinde toate actiunile necesare care ne permit reinceperea lucrarilor si finalizarea acestor doua sectiuni ale autostrazii", sustin reprezentantii companiei americane. 


Guvernul a aprobat pe 28 septembrie al doilea acord de modificare a contractului de construire a autostrazii Brasov-Cluj-Bors.''Comparativ cu preturile practicate anterior, economia care se realizeaza la bugetul de stat este de sase miliarde de euro. Daca am fi continuat sa lucram la preturile din contractul initial, costul total al autostrazii ar fi fost de 10 miliarde de euro. O alta clauza extrem de importanta care a fost modificata este aceea de imposibilitate a statului roman, in cazul rezilierii contractului, de a licita unul dintre tronsoanele de pe traseul autostrazii pe o perioada de doi ani. Aceasta clauza a fost eliminata'', preciza la acea data ministrul Transporturilor, Anca Boagiu. 


Referindu-se la eliminarea clauzei mentionate, ministrul Transporturilor a aratat ca documentatia pentru tronsonul Nadasel - Gilau este gata si vor urma lansarea licitatiei, executia acestui tronson si conectarea cu un alt tronson deja construit. 


Boagiu a mai anuntat ca a fost obtinut un pret de 6,9 milioane de euro pe kilometru, care se incadreaza in standardele de cost. Urmatorii pasi sunt finalizarea tronsoanelor incepute deja de compania Bechtel - tronsonul Suplacu de Barcau - Bors, de 60,2 km si tronsonul Campia Turzii - Cluj Vest, de 52,5 km. 


Ministrul Transporturilor a spus ca vor fi platiti Bechtel 115 milioane euro, dupa ce pretentiile (claim-uri) ridicate de companie au fost reduse cu 265 milioane de euro, de la 380 milioane de euro. Aceste sume vor fi platite in trei transe, din care prima pana la finalul anului. 


Alte clauze modificate se refera la reducerea contractului cu cele sase sectiuni care nu au fost incepute, cu o economie de 1,5 miliarde euro, schimbarea termenelor de plata de la 25 de zile pentru orice factura la 65 de zile, eliminarea clauzelor de indexare si costuri indirecte (compania primea un milion de euro lunar chiar daca nu lucra). De asemenea, au fost introduse unele clauze in favoarea statului roman pentru lucrarile care au ramas de executat, care vizeaza efectuarea lucrarilor la timp si perceperea unor penalitati. Perioada de garantie a fost majorata de la 24 luni la 30 de luni. 

Sursa: Agerpres.ro.

Ultimele stiri pe BankNews.ro: