Ernst&Young: Taxa claw-back ar trebui introdusa in Codul fiscal
Data publicarii: 18-10-2011 | AfaceriTaxa claw-back ar trebui introdusa in Codul fiscal, pentru a fi protejata de modificari frecvente, varianta actuala incalcand principiile fiscalitatii, a declarat, luni, Alex Milcev, partener in cadrul departamentului de asistenta fiscala si juridica Ernst&Young.
"Ar fi binevenita o initiativa de introducere a acestei taxe (claw-back - n.r.) in Codul Fiscal, astfel incat ea sa fie protejata de modificari frecvente prin acea perioada de asteptare de sase luni prevazuta de Codul Fiscal, ce trebuie sa treaca intre orice propunere legislativa in domeniul fiscal si intrarea ei in vigoare", a precizat Milcev.
Reprezentantul Ernst&Young considera ca actuala taxa claw-back incalca principiile fiscalitatii, deoarece transforma TVA din taxa neutra pentru o afacere, in sursa de cost.
"Spre deosebire de forma ei anterioara, taxa claw-back actuala pare sa se aplice inclusiv la TVA colectat pe vanzari de medicamente, ceea ce incalca principiile fiscalitatii enuntate in Codul fiscal (...). In plus, modul in care varianta actuala defineste baza si perioada de taxare creeaza confuzie atunci cand este aplicata medicamentelor compensate livrate inainte de 1 octombrie 2011, dar achitate dupa 1 octombrie 2011, sub incidenta noii reglementari. Teoretic, aceste livrari pot sa cada sub incidenta taxei claw-back si pe legislatia veche si pe legislatia noua si, deci, pot fi subiectul unei duble taxari", sustine Milcev.
Executivul a adoptat, la 21 septembrie, ordonanta de urgenta privind introducerea taxei claw-back pentru medicamentele a caror valoare se ridica peste bugetul alocat de catre Casa Nationala de Asigurari de Sanatate (CNAS).
Prin varianta revizuita a taxei claw-back, agentii economici care vand medicamente trebuie sa achite o taxa care sa acopere integral depasirea bugetului alocat consumului de medicamente. "Contributiile platite de detinatorii autorizatiilor de punere in piata a medicamentelor adunate laolalta trebuie sa acopere intreaga suma care depaseste bugetul medicamentelor alocat numai din fondul national de asigurari de sanatate si din fondul Ministerului Sanatatii", a explicat ministrul Sanatatii, Ritli Ladislau.
Contributia se plateste trimestrial, incepand cu 1 octombrie, fiecare distribuitor achitand o suma in functie de cota de piata detinuta. Taxa claw-back se aplica tuturor medicamentelor compensate si gratuite.
Industria farmaceutica din Romania ar putea suferi o pierdere de circa 842 de milioane de lei, ceea ce inseamna o scadere a pietei cu 30%, prin aplicarea noii taxe clawback, potrivit unui studiu de impact realizat de Asociatia Romana a Producatorilor de Medicamente (ARPIM).
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut