Etichete pentru eficienta anvelopelor
Data publicarii: 08-11-2011 | Auto
Cauciucurile vor fi etichetate la fel ca frigiderele, incepand cu 1 noiembrie 2012. Uniunea Europeana a ajuns la concluzia ca soferii trebuie sa stie ce fel de anvelope cumpara. Etichetarea pneurilor va viza consumul de carburant, capacitatea de franare si nivelul de zgomot. UE vrea ca prin aplicarea acestui sistem de etichetare sa creasca eficienta consumului, cu implicatii in reducerea emisiilor de CO2.
Ministerul Economiei, Comertului si Mediului de Afaceri (MECMA) a elaborat un proiect de hotarare de Guvern prin care sunt stabilite masurile necesare pentru aplicarea Regulamentului nr. 1222/2009 al Comisiei Europene privind eficienta consumului de combustibil si alti parametri esentiali. Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) va supraveghea aplicarea regulamentului. Pentru nerespectarea prevederilor actului normative comunitar, amenzile variaza intre 9.000 de lei si maximum 20.000 de lei.
Regulamentul 1222/2009 impune etichetarea anvelopelor, incepand cu 1 noimbrie 2012, pe culori si litere, la fel ca la electrocasnice. Categoriile sunt de la A (verde) la G (rosu).
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- TBI Bank urmează să fie achiziționată de Advent International
- Revolut a publicat raportul anual pentru 2024
- Încurajați de performanța în creștere a pieței hoteliere din București, investitorii vor construi circa 1.000 de camere de hotel noi până în 2027
- BT: Finantare pentru Simtel pentru finalizarea unui parc fotovoltaic in Giurgiu
- UNSICAR: Checklist de siguranță în vacanța de Paște
- Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025
- #DreptulLaBanking: Protejează-ți datele financiare de Paște
- Studiu EY: Listările publice globale în T1 2025: între provocări și incertitudini
- Divizia de Property Management a Colliers preia administrarea cladirii de birouri Victoria Center
- Piața centrelor de date din România este în etapa gain momentum
- Salt Bank aniversează un an de la lansare cu un nou record: peste 500.000 de clienți
- Studiu EY: Companiile se vor confrunta cu schimbări majore ale politicilor fiscale și comerciale la nivel global
- Skanska a semnat vanzarea cladirii de birouri Equilibrium 1 catre fondul de investitii Gordiusz Private Equity
- EY-Parthenon a asistat acționarii Forza Rossa și British Motors în vânzarea dealerilor auto Ferrari și Aston Martin în România
- Colliers: Oferta redusă și creșterea chiriilor îngreunează accesul la spații moderne de birouri