Intrebari ce pun in dificultate angajatii in cadrul unui interviu
Data publicarii: 22-11-2011 | HR/Cariere
Un interviu de angajare nu este un pas usor in procesul de recrutare, oricat de pregatit ar fi candidatul. Exista un set de intrebari clasice care pot ridica probleme la intalnirea cu angajatorul.
Ultimul sondaj derulat pe BestJobs a urmarit sa identifice care sunt cele mai dificile intrebari de care se lovesc candidatii in cadrul unui interviu. Peste 800 de respondenti au votat intrebarea care le ridica cel mai frecvent probleme:
- 11% Poti sa imi spui mai multe despre tine?
- 21% Care sunt punctele tale slabe?
- 13% De ce ai plecat de la ultimul loc de munca?
- 14% Care sunt asteptarile tale salariale?
- 15% Care sunt obiectivele tale pe termen lung?
- 26% Niciuna din variantele de mai sus.
Chiar daca numirea a trei puncte tari/slabe intr-un raspuns cat mai optim este dificila, aceasta nu trebuie evitata. Raspunsurile trebuie formulate in asa fel incat sa scoata in evidenta atuurile, respectiv sa diminueze gravitatea slabiciunilor, prin transformarea acestora in puncte forte, argumentate prin exemple, situatii care sa fie relevante pentru jobul in cauza.
Iata care sunt punctele slabe/forte caracteristice celor 1100 de respondenti.
Care sunt punctele tale slabe?
- 21% Lipsa de incredere in fortele proprii
- 18% Insistenta
- 10% Incapatanarea
- 21% Lipsa de experienta
- 9% Indisponibilitatea pentru relocare
- 7% Lipsa studiilor
- 15% Varsta
- 15% Niciuna din variantele mentionate mai sus
- Care sunt punctele tale forte?
- 11% Varsta
- 17% Perseverenta
- 20% Ambitia
- 16% Punctualitatea
- 12% Studiile
- 15% Experienta
- 8% Disponibilitatea pentru relocare
- 1% Niciuna din variantele mentionate mai sus
`Lipsa de incredere in fortele proprii` (69%), `Indisponibilitatea pentru relocare` (68%), `Incapatanarea` (62%) si `Lipsa de experienta` (60%) sunt cu precadere caracteristice respondentilor de sex feminin. In schimb, candidatii de sex masculin constituie majoritatea pentru variantele de raspuns `Lipsa studiilor` (69%) si `Varsta` (55%).
Majoritatea candidatilor sunt luati prin surprindere, fie din cauza emotiilor, fie din lipsa pregatirii, si nu au la dispozitie un raspuns care sa corespunda asteptarilor unui recrutor. Candidatii ar trebui sa isi pregateasca din timp cele mai inteligente raspunsuri, pentru a-si indeplini obiectivul: acela de a obtine jobul.
Sondajele au fost efectuate la nivel national pe pagina de candidati BestJobs, in perioada 10-18 noiembrie 2011. Acestea face parte dintr-o serie de sondaje BestJobs ce masoara opinia utilizatorilor intr-o varietate de subiecte legate de locul de munca, economie si cariera. Aceste sondaje nu sunt stiintifice si reflecta doar opiniile utilizatorilor.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut