Aproape 30% dintre internauti cumpara online
Data publicarii: 06-12-2011 | Afaceri
GfK Romania a investigat in cel mai recent studiu comportamentul utilizatorilor de internet fata de cumparaturile online. Rezultatele arata ca 28% dintre utilizatorii de internet din mediul urban au facut cumparaturi online in ultimul an. Aproape un sfert dintre cei care cumpara de pe internet fac asta cel putin o data pe luna.
Tinerii raman printre cumparatorii cu cea mai mare predilectie pentru online. Astfel, achizitiile online sunt realizate mai des de catre cei cu varste cuprinse intre 18-24 ani (37%), iar adoptarea acestui comportament scade pe masura ce varsta creste (ajunge la 31% pentru cei cu varsta intre 25-34 ani si la 26% pentru intervalul 34-44 ani). Proportia dintre femei si barbati este aproximativ egala. Locuitorii din Bucuresti si cei cu educatie superioara au facut intr-o proportie semnificativ mai mare cumparaturi online (36%, respectiv 40%).
De pe internet, locuitorii din mediul urban comanda in special: produse electronice, electrocasnice, telefoane (44%), imbracaminte si accesorii vestimentare (28%), dar si produse de ingrijire personala (22%) sau carti, CD-uri, DVD-uri (22%).
Modalitatea de plata de departe cel mai des folosita este in numerar cu plata ramburs, la primirea produsului (83%). Incep sa fie populare si platile online prin card bancar, acestea fiind pe locul al doilea ca metoda de plata utilizata in ultimele 12 luni de 28% dintre utilizatorii de internet din mediul urban.
"In mod cert, cumparaturile pe internet devin din ce in ce mai populare. Totusi, rolul internetului pentru cumpararea de produse merge dincolo de comanda online. De exemplu, foarte multi consumatori se informeaza de pe internet in legatura cu anumite cumparaturi pe care intentioneaza sa le faca, apoi, o parte dintre acestia aleg in continuare sa cumpere produsele din magazinele traditionale (offline)”, afirma Traian Nastase, Online Project Manager GfK Romania.
Potrivit datelor ePayment, principalul procesator de plati online din Romania, in primele 10 luni ale anului 2011, romanii au cumparat online cu card bancar cu 14% mai mult fata de aceeasi perioada a anului trecut. Majoritatea comenzilor au fost plasate in timpul saptamanii (81%), intre orele 10.00 - 18.00 (54%), 80% dintre comenzi provenind din Bucuresti.
In industria platilor online prin card bancar predomina vanzarile de produse si servicii din sectorul turismului, telecomunicatiilor si serviciilor. Cu toate acestea, in 2011, cresteri semnificative fata de anul anterior s-au inregistrat pe segmentul vanzarilor online de flori (75%), carti (76%) si cadouri (64%).
"In ultimul an am remarcat o diversificare a produselor achizitionate de cumparatorii online si platite prin card bancar. Acest lucru, precum si scaderea valorii medii de tranzactionare fata de acum 3-4 ani, de exemplu, concomitent cu cresterea numarului de tranzactii, arata ca oamenii se deprind cu plata online si incep sa foloseasca aceasta metoda de plata tot mai des si pentru cumparaturile uzuale”, declara Mihai Manoliu, Sales Manager ePayment, PayU Group.
Studiul GfK a fost realizat pe un numar de 671 de persoane, este reprezentativ pentru utilizatorii de internet din mediul urban si are un grad de eroare +/- 3,7%. Datele ePayment, PayU Group provin din statisticile platilor online prin card bancar procesate prin sistemul propriu.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Salt Bank trece de 700.000 de clienti
- Peste 80% dintre cei mai mari chiriasi din Romania platesc sub 5% din cifra de afaceri pentru ocuparea spatiilor de birouri moderne
- Gala Premiilor UNSICAR 2025 marcheaza 25 de ani de activitate ai organizatiei
- SigurantaOnline.ro: Volumul 4 din The Websters a fost lansat oficial
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday