Liderul pietei locale de distributie electro-IT se repozitioneaza pe plan regional
Data publicarii: 16-12-2011 | Afaceri
• Network One Distribution(NOD) vizeaza extinderea pe mai multe piete din Europa Centrala si de Est pana in 2014
• Planul strategic de extindere al NOD, sustinut de realitatea pietei de profil, urmareste sa raspunda evolutiei modelului de business si dezvoltarii regionale
• Cifra de afaceri a Network One Distribution se va ridica anul acesta la 180 milioane euro, depasind estimarile initiale
Network One Distribution, lider pe piata romaneasca de distributie a produselor electro-IT, se repozitioneaza ca jucator international, printr-un "Plan Regional de Dezvoltare”, urmarind extinderea pe mai multe piete din Europa Centrala si de Est (CEE) pana la finalul anului 2014: Bulgaria, Croatia, Macedonia, Moldova, Muntenegru, Serbia si Ungaria.
Noua identitate de brand, Network One Distribution, inlocuieste Asesoft Distribution (ASD) si sustine intentia de pozitionare ca jucator important in regiune.
"Avem in fata o provocare importanta prin lansarea «Planului Regional de Dezvoltare» ce are ca obiectiv transformarea Network One Distribution intr-un jucator important in distributia electro-IT din regiune” a spus Iulian Stanciu, Presedintele Board-ului Network One Distribution.
"Planul Regional de Dezvoltare” care sta la baza extinderii la nivel regional al Network One Distribution este rezultatul realitatii actuale a pietei de profil, care impune exigente din partea partenerilor si a utilizatorilor finali. Punctul central al planului este reprezentat de eficientizarea operationala a business-ului, coroborat cu extinderea solutiilor oferite partenerilor locali si internationali, de la zona de adaptare a ofertei, la diferite necesitati manifestate de partenerii de business, pana la oferirea de instrumente viabile de finantare.
"Pornim de la un business solid pe piata de distributie de produse electro-IT din Romania, fapt care ne permite sa abordam si alte piete din vecinatate pastrandu-ne modelul de lucru centralizat, structura eficienta a costului de operare, puterea contractelor de distributie, structura de pret si soliditatea de finantare. Oferim producatorilor din varful ierarhiei IT o platforma de reprezentare centralizata la nivel regional, care sa le asigure o buna acoperire a pietelor pe care le accesam, abordare care sa ne asigure o evolutie simultana cu acestia”, a declarat Iulian Stanciu Presedinte Network One Distrubution.
Network One Distribution, a inceput deja activitatea pe piata din Moldova, urmand ca in anul 2012 sa acceseze si pietele din Bulgaria si Ungaria.
Afaceri peste asteptari in 2011
Network One Distribution estimeaza o cifra de afaceri de 180 milioane euro in 2011, in crestere cu 24% fata de anul anterior si cu mult peste asteptarile initiale de 165 milioane euro. Compania are o cota de 20,5% pe o piata electro-IT estimata la 880 milioane euro.
"Rezultatul din 2011, de 180 de milioane euro, si rata de crestere de 24%, cu mult peste nivelul prognozat, dar si semnificativ peste rata estimata de crestere cu 10% a pietei de profil, intareste pozitia noastra de lider al pietei de distributie electro-IT din Romania.” a declarat Razvan Ziemba, director general Network One Distribution.
In 2011, compania a colaborat cu peste 150 de clienti noi, a incheiat parteneriate cu noi furnizori ca Allied Telesys, HP ESSN, Maxell, Sapphire, Schneider Electric, Techus, Verbatim si Xerox si a raportat o crestere de 170% in vanzarile pe produsele aflate sub brandul propriu Serioux.
In paralel cu extinderea gamei de produse, compania a inregistrat o reducere cu 0,8% a costurilor operationale si a investit 1,5 milioane de euro in optimizarea logistica.
Aceasta strategie a facut din Network One Distribution cel mai important distribuitor pe piata romaneasca de electroITentru branduri ca Dell, HP PSG, Lenovo, LG (IT), Kingston, Microsoft, Samsung (IT), Sony si WD (Western Digital).
Pentru 2012, Network One Distribution mizeaza pe o crestere a afacerilor cu 11% in Romania, pana la valoarea de 200 milioane euro. Evolutia vine in concordanta cu dinamica pietei de distributie electro-IT, care va avea o crestere estimata anul viitor la 970 milioane euro, sustinuta de vanzarile de notebookuri si dispozitive mobile, produse electronice si electrocasnice. In ceea ce priveste incasarile din afara Romaniei, Network One Distribution vizeaza anul urmator afaceri de 4 milioane euro din tarile in care urmeaza sa isi desfasoare activitatea pana la finalul anului, respectiv Bulgaria, Ungaria si Moldova. Totodata, compania estimeaza ca in anul 2013 va obtine venituri de 22 milioane euro pe pietele externe.
In contextul evolutiei pietei de produse IT din Romania care este asteptata sa depaseasca in 2013 valoarea inregistrata in 2008, compania va continua si dezvoltarea pe segmentele de produse electronice, electrocasnice si birotica, introduse in oferta in ultimii trei ani.
Despre Network One Distribution
Network One Distribution (NOD), companie avand capital integral romanesc, este liderul pietei de distributie electroIT de la nivel local, cu afaceri de 180 milioane EUR in 2011, in crestere cu 24% fata de anul anterior. In 2010, Network One Distribution a raportat un rulaj de 145 milioane euro, in crestere cu 45% fata de 2009, cand afacerile s-au ridicat la 96,7 milioane euro. In prezent, compania desfasoara operatiuni pe pietele din Romania si Moldova.
Compania de distributie electro-IT are o baza de clienti formata din peste 1.500 revanzatori activi si este furnizor important al retelelor de retail locale. Network One Distribution are in portofoliu o gama de produse completa, reprezentand furnizori de top ai industriei electro-IT: Allied Telesys,AMD, APC, Asrock, Belkin, Barkan, BitDefender, Citizen, Creative, Dell, Delux, D-Link, Elixir, Galaxy, Genius, Gigabyte, Heiner, Hercules, HIS, Horizon, HP, HP ESSN, HTC, Kingston, Kingmax, Lexmark, LG, Maxell,Microsoft, MSI, Pallit, Philips, PQI, Samsung, Saphire, Schneider Electric, Seagate, Serioux, Sony, Sony PlayStation, Sony Audio-Video, Sony Professional, Spire, Techus,Thrustmaster, V-Mark, Verbatim, Xerox, Western Digital.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Salt Bank trece de 700.000 de clienti
- Peste 80% dintre cei mai mari chiriasi din Romania platesc sub 5% din cifra de afaceri pentru ocuparea spatiilor de birouri moderne
- Gala Premiilor UNSICAR 2025 marcheaza 25 de ani de activitate ai organizatiei
- SigurantaOnline.ro: Volumul 4 din The Websters a fost lansat oficial
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday