Twinning pe armonizarea legislatiei fiscale
Data publicarii: 03-10-2006
La eveniment au fost prezenti dl.Catalin Doica si dna.Alice Bitu, secretari de stat in Ministerul Finantelor Publice, dl.Fernardo Diaz Yubero, director general al Departamentului de Organizare, Planificare si Relatii Institutionale din Agentia Tributaria din Spania, dl.Gilles Viault, director in cadrul Directiei Generale de Impozite din Franta, precum si reprezentanti ai Ministerului Finantelor din Romania si ai ANAF.
Proiectul de twinning sustine eforturile concentrate ale Romaniei in vederea finalizarii pregatirilor pentru aderarea la Uniunea Europeana si este o continuare a proiectelor PHARE care au contribuit la realizarea reformei administratiei fiscale romane. Dl.Daniel Chitoiu, vicepresedinte al ANAF a aratat in cuvantul sau de deschidere ca "este un proiect ambitios si eterogen care si-a propus obiective de actualitate pentru aceasta perioada, de la care se asteapta realizari concrete intr-un context politic si administrativ in evolutie. Proiectul a inceput efectiv in cursul lunii iunie 2006 si are ca obiectiv general, imbunatatirea legislatiei fiscale si a administrarii fiscale, cu scopul consolidarii reformei in administratia fiscala, in domenii pentru care sunt necesare eforturi suplimentare, sustinute, atat din punct de vedere legislativ, cat si in ceea ce priveste capacitatea de administrare".
Obiectivele proiectului vizeaza, pe de-o parte, atat activitatea Ministerului Finantelor Publice, asistenta in domeniul legislatiei fiscale - impozite directe si impozite indirecte - si activitati legate de tehnologia informatiei, iar pe de alta parte ANAF, pentru asistenta in consolidarea administratiei fiscale, respectiv a proceselor functionale, luptei impotriva fraudei, dezvoltarea relatiei cu contribuabilii, precum si formarea personalului din administratia fiscala.
"Prin acest proiect, a continuat dl.Daniel Chitoiu, ANAF doreste sa-si imbunatateasca performantele, sa-si orienteze reforma administratiei fiscale astfel incat sa-i permita sa faca fata provocarilor cu care se confrunta o administratie moderna.In acest moment ANAF este o administratie care isi asuma schimbarea si care va aloca maximum de resurse pentru a-si atinge obiectivele amintite."
Pentru realizarea obiectului general, proiectul este structurat in 7 componente in a caror implementare sunt implicate 9 directii generale/directii din Ministerul Finantelor Publice, 17 directii generale/directii din ANAF. In echipele de lucru constituite au fost atrasi atat specialisti de la nivelul aparatului central, cat si din 12 directii generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti. Un numar de 171 specialisti romani grupati in 20 de colective interdisciplinare vor lucra sub atenta coordonare a responsabililor de componente si cu indrumarea liderilor de proiect pentru atingerea obiectivelor specifice pentru fiecare componenta, respectiv: Legislatie si proceduri generale; Management si organizare; Control fiscal; Schimb de informatii; Proceduri fiscale si asistenta contribuabililor; Resurse umane si formare; Tehnologia informatiei.
Valoarea totala a proiectului se ridica la circa 1,2 milioane de Euro si proiectul se va derula pe o peritada de 18 luni.
Redactia BankNews.ro
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu Deloitte: 2/3 din companii invoca lipsa de experienta a noilor angajati, in timp ce posturile de incepatori sunt preluate de AI
- TBI Bank urmează să fie achiziționată de Advent International
- Revolut a publicat raportul anual pentru 2024
- Încurajați de performanța în creștere a pieței hoteliere din București, investitorii vor construi circa 1.000 de camere de hotel noi până în 2027
- BT: Finantare pentru Simtel pentru finalizarea unui parc fotovoltaic in Giurgiu
- UNSICAR: Checklist de siguranță în vacanța de Paște
- Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025
- #DreptulLaBanking: Protejează-ți datele financiare de Paște
- Studiu EY: Listările publice globale în T1 2025: între provocări și incertitudini
- Divizia de Property Management a Colliers preia administrarea cladirii de birouri Victoria Center
- Piața centrelor de date din România este în etapa gain momentum
- Salt Bank aniversează un an de la lansare cu un nou record: peste 500.000 de clienți
- Studiu EY: Companiile se vor confrunta cu schimbări majore ale politicilor fiscale și comerciale la nivel global
- Skanska a semnat vanzarea cladirii de birouri Equilibrium 1 catre fondul de investitii Gordiusz Private Equity
- EY-Parthenon a asistat acționarii Forza Rossa și British Motors în vânzarea dealerilor auto Ferrari și Aston Martin în România