Vanzarile Dacia in Franta au scazut cu 15% in 2011
Data publicarii: 03-01-2012 | Auto
Vanzarile de automobile Dacia pe piata franceza au scazut cu 15% in 2011 fata de anul precedent si s-au cifrat la 88.979 unitati, potrivit datelor publicate luni pe site-ul Comitetului Constructorilor Francezi de Automobile (CCFA).
In decembrie, vanzarile Dacia in Franta au fost de 7.464 unitati, in scadere cu 19,6%.
In 2011, piata auto din Franta a consemnat o scadere de 2,1%, determinata in principal de caderea vanzarilor grupului Renault (din care face parte si Dacia) cu 9,6%, la 544.697 unitati. In decembrie, vanzarile Reanult pe piata franceza au coborat cu 28,1%, la 41.725 unitati, scaderea generala a pietei fiind de 17,8%.
In Romania, pe primele 11 luni din 2011 Dacia conduce in topul celor mai vandute marci, cu 29.426 unitati, urmata de Volkswagen (10.606 unitati), Renault (8.194 unitati), Skoda (7.741 unitati), Ford (6.117 unitati) si Opel (4.694 unitati).
Productia auto in Romania a inregistrat o scadere totala de 0,8%, la 318.348 unitati, pe segmentul autoturisme diminuarea fiind de 0,7% (294.137 unitati).
La finalul anului trecut, Dacia a oprit productia de automobile la uzina de la Mioveni cu trei zile mai devreme decat era programat, ca urmare a scaderii comenzilor si pentru a evita acumularea de stocuri.
'La fel ca intregul domeniu auto, Dacia este influentata de realitatea economica si de evolutia pietelor, mai ales a celor din Europa, principala noastra destinatie de export. In contextul scaderii comenzilor, pentru a evita acumularea de stocuri, Dacia trebuie sa isi ajusteze productia pentru ultima luna din 2011', au spus reprezentantii Automobile Dacia.
Activitatea uzinei va fi reluata, conform programului, la 3 ianuarie.
Pe de alta parte, Asociatia constructorilor de automobile din Romania /ACAROM/ estimeaza ca exporturile de automobile si componente auto vor creste in acest an la 11 miliarde de euro, de la 10,3 miliarde euro in 2011, o contributie importanta urmand revina grupului Renault in Romania.
"Desi este riscant sa facem o prognoza pentru anul viitor, avand in vedere situatia economica externa, cred totusi ca exporturile de masini si de componente auto vor ajunge la 11 milarde de euro in 2012. Imi bazez estimarea in primul rand pe activitatea de la Dacia, avand in vedere ca 82% din portofoliul de contracte sunt deja semnate. Vom lansa un nou automobil, vom pune in functiune o noua fabrica de motoare si o noua capacitate de cutii de viteze. Productia ultimilor doua unitati va merge in proportie de 50% la export', declara la finalul anului trecut Constantin Stroe, presedintele Asociatiei Constructorilor de Automobile din Romania (ACAROM) si vicepresedinte Automobile Dacia.
Ford ar putea sa contribuie la cresterea exportului in sectorul de profil, precum si producatorii de componente auto.
Incepand cu anul viitor, la fabrica Dacia de la Mioveni va intra in productie a doua generatie a modelului Logan.
De asemenea, in prima parte a anului viitor, la uzina Ford de la Craiova vor fi produse primele unitati de serie a noului monovolum de clasa mica B-Max, care va fi fabricat exclusiv in Romania.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- TBI Bank urmează să fie achiziționată de Advent International
- Revolut a publicat raportul anual pentru 2024
- Încurajați de performanța în creștere a pieței hoteliere din București, investitorii vor construi circa 1.000 de camere de hotel noi până în 2027
- BT: Finantare pentru Simtel pentru finalizarea unui parc fotovoltaic in Giurgiu
- UNSICAR: Checklist de siguranță în vacanța de Paște
- Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025
- #DreptulLaBanking: Protejează-ți datele financiare de Paște
- Studiu EY: Listările publice globale în T1 2025: între provocări și incertitudini
- Divizia de Property Management a Colliers preia administrarea cladirii de birouri Victoria Center
- Piața centrelor de date din România este în etapa gain momentum
- Salt Bank aniversează un an de la lansare cu un nou record: peste 500.000 de clienți
- Studiu EY: Companiile se vor confrunta cu schimbări majore ale politicilor fiscale și comerciale la nivel global
- Skanska a semnat vanzarea cladirii de birouri Equilibrium 1 catre fondul de investitii Gordiusz Private Equity
- EY-Parthenon a asistat acționarii Forza Rossa și British Motors în vânzarea dealerilor auto Ferrari și Aston Martin în România
- Colliers: Oferta redusă și creșterea chiriilor îngreunează accesul la spații moderne de birouri