Twinning pe armonizarea legislatiei fiscale
Data publicarii: 03-10-2006
La eveniment au fost prezenti dl.Catalin Doica si dna.Alice Bitu, secretari de stat in Ministerul Finantelor Publice, dl.Fernardo Diaz Yubero, director general al Departamentului de Organizare, Planificare si Relatii Institutionale din Agentia Tributaria din Spania, dl.Gilles Viault, director in cadrul Directiei Generale de Impozite din Franta, precum si reprezentanti ai Ministerului Finantelor din Romania si ai ANAF.
Proiectul de twinning sustine eforturile concentrate ale Romaniei in vederea finalizarii pregatirilor pentru aderarea la Uniunea Europeana si este o continuare a proiectelor PHARE care au contribuit la realizarea reformei administratiei fiscale romane. Dl.Daniel Chitoiu, vicepresedinte al ANAF a aratat in cuvantul sau de deschidere ca "este un proiect ambitios si eterogen care si-a propus obiective de actualitate pentru aceasta perioada, de la care se asteapta realizari concrete intr-un context politic si administrativ in evolutie. Proiectul a inceput efectiv in cursul lunii iunie 2006 si are ca obiectiv general, imbunatatirea legislatiei fiscale si a administrarii fiscale, cu scopul consolidarii reformei in administratia fiscala, in domenii pentru care sunt necesare eforturi suplimentare, sustinute, atat din punct de vedere legislativ, cat si in ceea ce priveste capacitatea de administrare".
Obiectivele proiectului vizeaza, pe de-o parte, atat activitatea Ministerului Finantelor Publice, asistenta in domeniul legislatiei fiscale - impozite directe si impozite indirecte - si activitati legate de tehnologia informatiei, iar pe de alta parte ANAF, pentru asistenta in consolidarea administratiei fiscale, respectiv a proceselor functionale, luptei impotriva fraudei, dezvoltarea relatiei cu contribuabilii, precum si formarea personalului din administratia fiscala.
"Prin acest proiect, a continuat dl.Daniel Chitoiu, ANAF doreste sa-si imbunatateasca performantele, sa-si orienteze reforma administratiei fiscale astfel incat sa-i permita sa faca fata provocarilor cu care se confrunta o administratie moderna.In acest moment ANAF este o administratie care isi asuma schimbarea si care va aloca maximum de resurse pentru a-si atinge obiectivele amintite."
Pentru realizarea obiectului general, proiectul este structurat in 7 componente in a caror implementare sunt implicate 9 directii generale/directii din Ministerul Finantelor Publice, 17 directii generale/directii din ANAF. In echipele de lucru constituite au fost atrasi atat specialisti de la nivelul aparatului central, cat si din 12 directii generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti. Un numar de 171 specialisti romani grupati in 20 de colective interdisciplinare vor lucra sub atenta coordonare a responsabililor de componente si cu indrumarea liderilor de proiect pentru atingerea obiectivelor specifice pentru fiecare componenta, respectiv: Legislatie si proceduri generale; Management si organizare; Control fiscal; Schimb de informatii; Proceduri fiscale si asistenta contribuabililor; Resurse umane si formare; Tehnologia informatiei.
Valoarea totala a proiectului se ridica la circa 1,2 milioane de Euro si proiectul se va derula pe o peritada de 18 luni.
Redactia BankNews.ro
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Èširiac Pensii Private