Fondurile de pensii: In Romania investim doar in povesti de succes
Data publicarii: 03-01-2012 | Finante-Banci
La peste trei ani de la transferul primelor contributii obligatorii in conturile fondurilor de pensii - Pilon II se pot trage o serie de concluzii referitoare la strategia de invesitii urmata de administratori. Acest lucru este cu atat mai important cu cat pensiile private au rezistat efectelor crizei, dar si influentei politicului, prin faptul ca a trebuit sa inghete timp de un an contributia la 2%.
In primul rand, administratorii fondurilor au cautat continuu sa realizeze o expunere, in limitele prevazute de lege, pe sectoarele capabile sa asigure lichiditate si randamente acceptabile, ponderate cu riscul specific instrumentelor vizate, intr-o piata "infometata de bani”.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil