Romanii au platit online in 2011 aproape 160 milioane euro
Data publicarii: 11-01-2012 | IT&C
Volumul comertului electronic cu plata online a inregistrat la nivelul anului 2011 o crestere de 24% fata de anul anterior, ajungand la valoarea de 158,9 milioane euro, conform datelor furnizate de Romcard. Prin platforma ePayment a fost procesat un volum de 138,8 milioane de euro, lunile cu cele mai mari vanzari fiind mai, iunie si iulie cand volumul tranzactiilor s-a ridicat la aproape 14 milioane de euro lunar.
Cresterea realizata la nivelul anului 2011 a fost impulsionata de o serie de campanii si promotii desfasurate de jucatorii din industrie. "Cresterea industriei este un fenomen natural, pe masura ce industria evolueaza si atrage tot mai multi cumparatori, iar acest trend va continua si in urmatorii ani. In 2011 insa, atat magazinele online, cat si procesatorii, bancile si emitentii de carduri au implementat campanii de incurajare a comertului electronic, de comunicare a beneficiilor platii online, cu accent pe securitate si 3D Secure, precum si campanii de tip discount. Primele au oferit clarificari cu privire la mecanismele comertului electronic, celelalte au oferit un impuls concret de cumparare. Impreuna au incurajat plata online si au sustinut cresterea industriei”, explica Cristian Herghelegiu, Country Manager ePayment, PayU Group.
Spre deosebire de alti ani, cand doar anumite domenii inregistrau evolutii spectaculoase, in 2011 cresterea s-a manifestat in aproape toate domeniile. "Daca pana de curand asistam la cresteri de 20-30-50% sau chiar mai mari in industrii consacrate, precum turism sau telecomunicatii, in 2011 s-au inregistrat evolutii si pe alte tipuri de produse, cu utilizare recurenta, semn ca are loc o diversificare semnificativa a cosului de cumparaturi si ca achizitiile online devin o obisnuinta”, arata Marin Mitroi, Director General Romcard.
Astfel, in 2011, s-au inregistrat cresteri mari la flori - 29,62%, jucarii - 23,38%, cadouri -21,26%, produse IT - 32%. Totodata, internetul se dovedeste un canal foarte potrivit pentru organizatiile non-profit, donatiile online inregistrand o crestere de aproape 26% in 2011 fata de 2010.
Valoarea medie a cosului de cumparaturi online a inregistrat, de asemenea, o evolutie pozitiva, de la 58 euro in 2010 la 64 euro in 2011, conform datelor din sistemul ePayment. Cele mai mari valori medii / tranzactie au fost inregistrate in turism, software, segmentul IT&C si cel al jucariilor, cu 163, 126, 114 si respectiv 81 de euro. La polul opus se situeaza tranzactiile pentru produse sau servicii in general mai ieftine cum ar fi carti, bilete la spectacole, cupoane de reduceri sau plata de utilitati al caror cost mediu se situeaza in jurul valorii de 30 euro.
La nivelul intregului an 2011, cele mai scumpe tranzactii au fost realizate pentru achizitia de bilete de avion - 9700 euro, pachete turistice - 8800 euro si produse software - 6000 euro. Majoritatea tranzactiilor au fost efectuate din Romania - 59.84%, dar si din Italia - 14.71%, Spania - 5.82% sau Marea Britanie - 5%.
In ceea ce priveste evolutia industriei in 2012, reprezentantii companiei pariaza pe cresterea pietei, provenita din intrarea unor noi jucatori importanti in industrie, continuarea procesului de adoptie a metodelor de plata online de catre cumparatori, precum si diversificarea metodelor de plata si serviciilor oferite clientilor magazinelor online.
"Daca evolutia volumului de cumparaturi de produse mai scumpe precum cele IT, de exemplu, depinde intr-o buna masura de tendintele macroeconomice nationale sau chiar internationale, ma astept ca alte segmente, precum cartile, florile, jucariile etc sa isi mentina ritmul de crestere pe masura ce plata online castiga popularitate. Evolutia pietei va fi insa in mare parte influentata de jucatori noi din industrii diverse care au acum terenul pregatit si a caror intrare va atrage si cumparatori noi, precum si de inovatiile dezvoltate de catre jucatori pentru cumparatorii finali. ePayment va lansa in prima jumatate a anului curent o serie de metode de plata si servicii dedicate utilizatorilor finali prin care ne propunem sa promovam plata online, sa crestem afacerile partenerilor nostri si, in ultima instanta, sa incurajam dezvoltarea industriei”, declara Cristi Herghelegiu.
Astfel, pentru anul 2012, reprezentantii companiei preconizeaza atat o crestere a numarului de companii cu activitati in comert electronic, cat si a volumelor tranzactionate online pana la o valoare de peste 200 milioane de euro.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Deloitte Romania a asistat ROCA Investments in preluarea pachetului de 20% din actiunile Grupului Adrem
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România