Atentie la IFN-urile online!
Data publicarii: 16-01-2012 | Finante-Banci
Din cauza conditiilor mai drastice de creditare, romanii au inceput sa apeleze din ce in ce mai mult la intreprinderile financiare nebancare (IFN) pentru a se imprumuta. Numai ca, pe langa faptul ca practica dobanzi mai mari decat cele ale bancilor,multe IFN-uriau inceput sa dea tepe clientilor. Astfel, cele mai multe firme activeaza doar in mediul online, momindu-i pe clienti cu oferte aparent tentante, care ascund numeroase comisioane si dobanzi uriase.
IFN-urile au ajuns sa detina anul trecut o treime din totalul creditelor pentru populatie. Astfel, in 2010, institutiile financiare nebancare din zona euro au oferit credite de consum de peste 600 de miliarde de euro.
Dincolo de modul facil de obtinere a imprumutului, pot aparea insa surprize, mai ales cand clientii nu sunt atenti la ce semneaza. Mai mult, aceste institutii deseori nu detin un sediu fizic, deschis clientilor, preferand sa lucreze prin agenti care vin direct la domiciliu sau sa lucreze doar pe internet, oferind bani direct in cardurile celor doritori sa se imprumute. Problema acestui sistem de lucru este ca, in cazul unei probleme, clientul nu poate sa mearga la un birouunde sa discute personal cu un operator, el fiind limitat la a trimite e-mailuri, in sperata rezolvarii problemelor.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut