Noul cos de consum, oglinda crizei romanesti
Data publicarii: 14-02-2012 | Economie
Romanii au cumparat tot mai multe produse de stricta necesitate, iar marfurile ieftine s-au vandut cel mai bine, reiese din datele privind inflatia.
Iata cateva exemple: cartofii, pestele si alimentele de stricta necesitate s-au vandut mai bine si, in consecinta, au dobandit ponderi mai mari in cos, in timp ce carnea, branza si zaharul au ponderi mai mici, adica s-au vandut mai putin. Din categoria marfurilor nealimentare, cererea a crescut la combustibili, termoficare, tigari si energie electrica, scazand la imbracaminte, incaltaminte, piese auto sau articole de uz casnic. La fel si in cazul serviciilor, unde chiria, salubritatea si abonamentul la cablu-TV au castigat teren in defavoarea transportului cu trenul sau cu autobuzul. Toate acestea reflecta un comportament specific oamenilor stramtorati financiar, cum au fost majoritatea romanilor in anii de criza.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private