Noul cos de consum, oglinda crizei romanesti
Data publicarii: 14-02-2012 | Economie
Romanii au cumparat tot mai multe produse de stricta necesitate, iar marfurile ieftine s-au vandut cel mai bine, reiese din datele privind inflatia.
Iata cateva exemple: cartofii, pestele si alimentele de stricta necesitate s-au vandut mai bine si, in consecinta, au dobandit ponderi mai mari in cos, in timp ce carnea, branza si zaharul au ponderi mai mici, adica s-au vandut mai putin. Din categoria marfurilor nealimentare, cererea a crescut la combustibili, termoficare, tigari si energie electrica, scazand la imbracaminte, incaltaminte, piese auto sau articole de uz casnic. La fel si in cazul serviciilor, unde chiria, salubritatea si abonamentul la cablu-TV au castigat teren in defavoarea transportului cu trenul sau cu autobuzul. Toate acestea reflecta un comportament specific oamenilor stramtorati financiar, cum au fost majoritatea romanilor in anii de criza.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall