Viteza exponentiala a digitalizarii obliga companiile la schimbari rapide

Data publicarii: 16-02-2012 | Afaceri

Digitalizarea a devenit o realitate la scara mondiala, iar companiile trebuie sa raspunda imperativului de a utiliza canalele digitale pentru a interactiona cu clientii si partenerii de afaceri, astfel incat sa isi pastreze relevanta intr-o piata marcata de conversatia digitala. Cu toate acestea, putine companii inteleg rapiditatea cu care trebuie sa raspunda acestor schimbari, sau complexitatea transformarilor si procesului de inovare ce trebuie implementat. Viteza exponentiala cu care evolueaza tehnologia si noile platforme digitale demonstreaza ca nu mai e timp de pierdut. Care sunt implicatiile acestei transformari - sunt companiile pregatite sa renunte la controlul asupra relatiei cu clientii sau sa gestioneze aspectele sensibile legate de protejarea dreptului la viata privata?

Din ce in ce mai multe aspecte ale vietii de astazi sunt captate si stocate intr-o forma digitala. Rezultatul este un schimb de informatii in timp real intre instrumente interconectate, fixe sau mobile. Pe masura ce Generatia Y, adica nativii lumii digitalizate, isi intra in drepturi, companiile trebuie sa se asigure ca fiecare interactiune raspunde exigentelor acesteia de integrare, convergenta si disponibilitate. Noile tehnologii descrise mai jos permit astazi o integrare tot mai facila a canalelor prin care companiile interactioneaza cu clientii.

Tip de tehnologie Modalitate de utilizare pentru integrarea canalelor
Location based
services
Servicii de identificare digitala a localizarii fizice a unei persoane sau a unui obiect (spre exemplu, cel mai apropiat ATM).
Coduri QR Permit utilizatorilor sa scaneze un obiect si sa acceseze informatii suplimentare in format digital pe telefonul mobil.
Augumented reality Informatiile despre lumea fizica a utilizatorului devin interactive atunci cand sunt vizualizate pe un ecran digital.
Hartia electronica Un computer care se comporta ca o foaie de hartie, fiind capabil sa inregistreze textul scris direct pe interfata sa.

Organizatiile trebuie sa-si concentreze eforturile pentru a oferi un model de interactiune unitar si relevant prin integrarea tuturor canalelor. Figura de mai jos ilustreaza cum s-a modificat modelul de interactiune pana in prezent si cum ar putea evolua pe viitor. Tot acest proces necesita o strategie agila, care sa permita adoptarea celor mai recente tehnologii si canale, calibrand intreg procesul din mers, prin testare si pe baza feed-back-ului grupurilor tinta.


Adevar sau provocare: viata privata in lumea digitala
Notiunile privind corpul, gandurile si caminul unei persoane stau la baza dreptului la intimitate, care este aparat prin lege in intreaga lume. In prezent insa, tehnologia si dimensiunea procesului de digitalizare fac posibila depasirea limitelor care contureaza intimitatea. Guvernele si institutiile internationale sunt intr-o continua cursa pentru a tine pasul cu progresele tehnice si pentru a intelege si reglementa impactul lor asupra vietii private si a dreptului la intimitate. Exista numeroase tratate internationale care adreseaza riscurile existente, iar efortul statelor in a-si adapta legislatia la evolutia procesului de interactiune  - online si nu numai - dintre indivizi si organizatii este continuu si sustinut. Cu toate acestea, reglementarile impuse pastreaza de multe ori un spectru prea larg pentru a putea adresa problemele specifice sau sunt pur si simplu cu cativa pasi in urma noilor tehnologii si instrumente care trebuie controlate.

Organizatiile, retelele sociale si protejarea datelor personale
Modul in care organizatiile folosesc datele personale impartasite de angajati sau de alte persoane cu care interactioneaza pe retelele sociale reprezinta un aspect important pentru urmatoarea perioada. Organizatiile trebuie sa contureze foarte clar asteptarile pe care le au fata de comportamentul angajatilor pe retelele sociale. Riscurile asociate cu utilizarea retelelor sociale se afla de altfel in capul listei prioritatilor pentru organizatiile de toate dimensiunile in 2012.

Ce se intampla cand angajatii folosesc instrumentele mobile in interes de serviciu?
Tot mai multe companii prefera sa permita angajatilor folosirea permit folosirea tabletelor si telefoanelor inteligente personale in interes de serviciu. Pentru a asigura folosirea adecvata a acestora in timpul de lucru, companiile utilizeaza instrumente de monitorizare a activitatii angajatilor care pun probleme din punct de vedere al protejarii intimitatii lor. Organizatiile trebuie sa gaseasca un echilibru intre politicile interne de securitate si nevoia de a respecta viata privata a angajatilor, atunci cand permit folosirea instrumentelor de comunicare personale in activitatea la locul de munca.

Nu exista cale de intoarcere, dar exista o cale responsabila
Digitalizarea lumii in care traim este o etapa mai semnificativa decat lansarea internetului insusi, datorita dimensiunii si rapiditatii acestui proces. In ciuda riscurilor inerente, companiile din intreaga lume trebuie sa constientizeze oportunitatile care se contureaza prin aceasta transformare. Este important, insa, ca fiecare organizatie sa-si evalueze capacitatea de schimbare si sa dezvolte proiecte de interactiune digitala adecvate, dar cu implementare imediata. Pentru a asigura un model de interactiune care protejeaza in acelasi timp dreptul la viata privata, cuvantul de ordine in orice initiativa este responsabilizarea. In noua lume a canalelor mobile, sociale si convergente, responsabilizarea este componenta fundamentala a oricarei strategii business ancorate in realitatea digitala.

Despre Ernst & Young
Ernst & Young este una dintre cele mai mari firme de servicii profesionale la nivel global, cu 152.000 de angajati in 700 de birouri din 140 de tari si venituri de aproximativ 22,9 miliarde dolari in anul 2011. Reteaua noastra este cea mai integrata la nivel global, iar resursele din cadrul acesteia ne ajuta sa le acordam clientilor servicii prin care sa beneficieze de oportunitatile din intreaga lume. In Romania, Ernst & Young este unul dintre liderii de pe piata serviciilor profesionale inca de la infiintare, in anul 1992. Cei peste 450 angajati din Romania si Republica Moldova furnizeaza servicii integrate de audit, asistenta fiscala, asistenta in tranzactii si servicii de asistenta in afaceri catre companii multinationale si locale. Avem birouri in Bucuresti, Cluj-Napoca, Timisoara si Chisinau. Pentru mai multe informatii, vizitati pagina noastra de internet: www.ey.com