COSMOTE Romania isi pastreaza evolutia pozitiva in 2011
Data publicarii: 23-02-2012 | Afaceri
-
EBITDA creste cu 35,8% comparativ cu anul anterior
-
ARPU creste cu 10% comparativ cu anul anterior
-
Baza de clienti 3G a crescut semnificativ, cu 116%, versus 2010
-
Crestere de peste 27% a bazei de clienti business, comparativ cu 2010
COSMOTE Romania anunta rezultatele financiare pentru anului financiar 2011, incheiat la 31 decembrie 2011, conform indicatorilor de performanta raportati astazi de catre OTE Group. In 2011, COSMOTE Romania si-a continuat parcursul de succes, consolidandu-si performanta financiara pentru toti indicatorii principali, dezvoltandu-si reteaua si extinzand portofoliul de produse si servicii.
COSMOTE a mentinut o crestere sanatoasa a bazei de clienti business, datorita ofertelor competitive si deosebit de atractive. Astfel, in 2011, segmentul business a crescut cu peste 27% comparativ cu 2010, incluzand clienti majori precum BCR sau Transgaz.
Numarul total de clienti ai COSMOTE Romania, inclusiv Zapp, a fost de aproximativ 6,5 milioane la sfarsitul anului 2011, proportia abonatilor ajungand la 23,1% din baza, ca rezultat al cresterii pe segmentul de business. La sfarsitul lui 2011, cota de piata a companiei s-a pastrat la aproximativ 24%. In pofida mediului economic dificil, veniturile au ramas stabile comparativ cu 2010, la 468,2 milioane de euro. Marja EBITDA (castiguri operationale inaintea dobanzilor, taxelor si amortizarilor) a crescut cu 5,7 puncte procentuale, pana la 21,4%, comparativ cu 2010, reflectand imbunatatiri operationale semnificative. EBITDA a crescut la 100,1 milioane de euro, o crestere de 35,8% comparativ cu intreg anul 2010.
In urma integrarii cu succes a Zapp, serviciile 3G sunt disponibile pentru 66% din populatie. Astfel, baza de clienti 3G a crescut semnificativ, cu 116% comparativ cu anul 2010.
"Ne bucuram ca am reusit si in 2011 sa ne consolidam pozitia pe piata, in pofida competitiei acerbe, si a mediului economic dificil. Performanta noastra in ceea ce priveste EBITDA, precum si cresterea semnificativa a bazei de clienti 3G si business pe parcursul anului, indica in mod cert increderea acordata de clienti. Vom continua sa le rasplatim aceasta incredere, oferind experiente unice si produse si servicii inovative, create anume pentru ei”, a spus Stefanos Theocharopoulos, Chief Executive Officer COSMOTE Romania.
ARPU (Venitul mediu per utilizator) a crescut cu 10% in 2011, comparativ cu 2010.
In 2011, lantul de retail Germanos a sarbatorit 15 ani de prezenta pe piata din Romania. COSMOTE Romania investeste constant in dezvoltarea lantului sau de distributie nationala, care consta, la finele anului 2011, din aproximativ 600 de puncte de vanzare in intreaga tara.
La 31 decembrie 2011, operatiunile mobile ale OTE Group ofereau servicii de telecomunicatii catre aproximativ 20,5 milioane de clienti, in sud-estul Europei.
Comunicat de presa
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor