Allianz-Tiriac Asigurari in anul 2011 - rezultate neauditate

Data publicarii: 28-02-2012 | Finante-Banci

  • Imbunatatirea calitatii portofoliului companiei a sustinut cresterea profitului operational, pana la un nivel de 7,8 milioane lei
  • Prime brute subscrise de 906,3 milioane lei, marcand o dinamica pozitiva in ultimele doua trimestre ale anului; venituri in crestere din zona de retail pe toate clasele de asigurari facultative 

Allianz-Tiriac Asigurari a incheiat anul 2011 cu venituri totale din prime de asigurari generale si de viata de 906,3 milioane de lei, in scadere cu circa 12 procente comparativ cu anul anterior. Afacerile de asigurari generale au contribuit in proportie de 89,6% la realizarea acestor venituri, vanzarile de asigurari de viata generand restul de 10,4% din subscrieri.

Rezultatul operational a avut o evolutie pozitiva, crescand cu 5,4%, pana la o valoare de 7,8 milioane de lei, fata de 7,4 milioane de lei, in 2010, conform cifrelor anuale preliminate in conformitate cu Standardele Internationale de Contabilitate. 

"In timp ce cifrele anuale spun o parte a povestii privind evolutia afacerilor companiei, dinamica rezultatelor inregistrate de Allianz-Tiriac in ultima parte a anului indica faptul ca suntem pe drumul cel bun”, a declarat Rangam Bir, directorul general al Allianz-Tiriac Asigurari. 

Volumul afacerilor derulate de companie a avansat progresiv in trimestrele 3 si 4 din 2011. Primele brute subscrise in ultimele trei luni ale anului s-au situat la 235 milioane de lei, comparativ cu 211, respectiv 204 milioane lei in precedentele doua trimestre (T3, respectiv T2). Fata de aceeasi perioada din 2010, in cel de-al patrulea trimestru al anului 2011 subscrierile au consemnat o crestere de aproape 2 procente.

"Sunt din ce in ce mai vizibile rezultatele eforturilor noastre de a ne imbunatati modelul de afaceri”, spune Rangam Bir. "Am devenit mult mai accesibili pentru diversele categorii de clienti. Acest lucru este dovedit de faptul ca, in 2011, afacerile noastre de retail au crescut pe toate clasele de asigurari facultative, in timp ce, traditional, reusim sa ne pastram o pozitionare foarte buna in zona segmentelor comercial si corporate. Suntem recunoscuti pentru calitatea serviciilor pe care le oferim, mai ales in ceea ce priveste solutionarea daunelor. Derulam programe de optimizare a proceselor operationale menite sa ridice nivelul de satisfactie a clientilor.”

Activitatea de asigurari generale

In 2011, Allianz-Tiriac a obtinut venituri din prime brute subscrise de 811,7 milioane de lei pe segmentul asigurarilor generale, in scadere cu 13,5 procente fata de subscrierile de 938,8 milioane lei inregistrate in 2010. 

Ponderea afacerilor auto in portofoliul de asigurari generale continua sa se diminueze, persistand tendinta de echilibrare a structurii afacerilor Allianz-Tiriac. In valori absolute, Casco ramane cea mai importanta clasa de asigurari din portofoliul Allianz-Tiriac, generand prime brute subscrise de 431 milioane de lei, in 2011. Ponderea subscrierilor Casco in total venituri din asigurari generale s-a mentinut relativ constanta, la aproximativ 51%. 

Asigurarile de tip property se situeaza pe locul doi, din punctul de vedere al nivelului de venituri generate, ajungand sa detina o pondere de peste 20% in portofoliul non-life al companiei. Primele brute subscrise pe acest segment de produse s-au situat la 166,4 milioane de lei in 2011, consemnand un avans de circa 2% comparativ cu 2010.   

Vanzarile de polite RCA au generat prime brute subscrise de 151 milioane de lei, plasand aceasta clasa de asigurari pe locul al treilea in structura portofoliului Allianz-Tiriac Asigurari, cu o pondere de 18,6%. Asigurarile obligatorii RCA detineau, cu un an inainte, o pondere de 23% in structura veniturilor de asigurari generale ale companiei.

 "In general, afacerile noastre au urmat tendintele pietei. Clasele de asigurari auto s-au contractat, in timp ce majoritatea liniilor non-auto au inregistrat cresteri. Calitatea portofoliului nostru se imbunatateste, structura sa evoluand in concordanta cu obiectivele companiei care vizeaza cresterea profitabilitatii segmentelor de baza. Aceasta tendinta este vizibila la nivelul rezultatelor noastre”, spune Rangam Bir.

Alaturi de asigurarile de tip property, clasele de asigurari de raspundere civila generala, respectiv asigurarile de sanatate au avut evolutii bune, inregistrand fiecare cresteri cu procente formate din doua cifre.  

Allianz-Tiriac a facut progrese relevante in ceea ce priveste dezvoltarea afacerilor de retail. Practic, vanzarile de polite destinate persoanelor fizice au crescut pe toate clasele de asigurari facultative: Casco +7%, asigurari de locuinte +4%, raspundere civila generala +19% - pentru a da doar cateva exemple. Similar, a crescut semnificativ numarul clientilor Allianz-Tiriac din randul Intreprinderilor Mici si Mijlocii (IMM), in contextul in care, 2011 a consemnat repozitionarea companiei fata de aceasta categorie de clienti, prin lansarea unui set de produse special concepute pentru a raspunde nevoilor de protectie a IMM.

Nu in ultimul rand, semnalele pozitive vin din zona eficientei derularii activitatilor. In 2011, Allianz-Tiriac si-a imbunatatit rata daunei la nivelul portofoliului agregat de asigurari generale. Acest lucru a fost posibil ca urmare a reducerii daunalitatii pe ambele clase de asigurari auto - Casco si RCA.

Activitatea de asigurari de viata

Pe segmentul asigurarilor de viata, Allianz-Tiriac a inregistrat o valoare a primelor brute subscrise de 94,6 milioane de lei in 2011, dupa ce, cu un an inainte - in 2010, vanzarile de polite Life s-au situat la 91,7 milioane lei. Structura portofoliului este una echilibrata, asigurarile traditionale avand o contributie de 48% la realizarea veniturilor anuale, in timp ce subscrierile de produse cu componenta investitionala reprezinta 52%.

La fel ca la nivelul portofoliului de asigurari generale, Allianz-Tiriac si-a imbunatatit semnificativ pozitia in zona clientilor de retail. Politele nou vandute persoanelor fizice au inregistrat o crestere solida, de 20%.

Asigurarile traditionale individuale ce ofera un randament investitional garantat au avut cea mai dinamica dezvoltare, marcand o crestere a vanzarilor cu 36%. In legatura cu aceste produse, merita sa evidentiem faptul ca Allianz-Tiriac a continuat si in 2011 sa ofere clientilor sai care detin asemenea polite randamente investitionale superioare, mult peste dobanda garantata, de 4,5%. In 2011, rata dobanzii distribuita clientilor a fost de 7,6%, dupa ce si cu un an inainte detinatorii politelor traditionale au beneficiat de un randament investitional de 8,3%. 

Produsele de asigurari de grup au adus, la randul lor, venituri anuale in crestere cu 25%, aceasta evolutie pozitiva fiind sustinuta, in buna masura, de lansarea in 2011 a produsului Protect Grup dedicat segmentului de IMM.

Perspective

Rangam Bir, CEO Allianz-Tiriac Asigurari:

"Ramanem, mai degraba, prudenti in ceea ce priveste asteptarile noastre pentru 2012. Consideram ca stabilizarea indicatorilor de venituri din prime este un obiectiv realizabil, chiar in contextul in care incertitudinile privind evolutiile economiei si ale pietelor financiare globale nu s-au risipit. O eventuala imbunatatire, fie ea si timida, a situatiei macroeconomice din Romania ne va permite sa ne atingem tintele concrete de dezvoltare pe care ni le-am propus pentru anul in curs.

Cat priveste profitabilitatea, suntem mai optimisti. Mizam, fara echivoc, pe o imbunatatire a randamentelor activitatilor pe care le desfasuram. In ultima perioada am reusit implementarea unor programe definitorii pentru optimizarea activitatilor de management al riscurilor. Am evoluat mult si in zona de operatiuni. Continuam pe directia simplificarii si automatizarii; avem planuri concrete pentru urmatorii doi ani, care urmaresc modernizarea modelului nostru de afaceri.

In sfarsit, vorbind despre viitor, trebuie sa punctez faptul ca avem si certitudini. Iar acestea se refera la stabilitatea si soliditatea afacerilor Allianz-Tiriac sub aspectul sigurantei financiare. In aceasta zona nu am facut si nu vom face concesii. Ramanem la fel de bine echipati pentru a ne respecta promisiunile fata de clienti si fata de parteneri, indiferent de conditiile mediului in care ne desfasuram activitatea.”