De ce nu ajung fermierii cu marfa in supermarket
Data publicarii: 08-03-2012 | Afaceri
Agricultorii vor de obicei plata pe loc pentru marfa si nu sunt obisnuiti cu anumite conditii impuse pentru livrarea legumelor si fructelor.
"Nu am atata suprafata de solarii ca sa pot face fata la cate cereri exista din partea marilor lanturi de magazine. De aproape trei ani livrez exclusiv la supermarket-uri, nu mai vand la piata", spune Mircea Croitoru, legumicultor din comuna Matca (judetul Galati) si vicepresedintele Asociatiei Nationale a Producatorilor Agricoli din Romania. Anul trecut s-a obtinut o productie record de legume si cu toate acestea marfa de import ocupa aproape toate rafturile din magazine
Conditii de livrare standard
Desi pare de necrezut, marfa livrata de agricultori in marile magazine este achizitionata de multe ori la un pret mai mare decat ar putea fi obtinut intr-o piata obisnuita de produse agricole. De ce insa majoritatea fermierilor nu reuseste sa ajunga cu marfa in supermarket-uri?
"Principala problema este la fermieri care nu sunt bine organizati. De exemplu, legumicultorii trebuie sa inteleaga ca daca ai un contract trebuie sa-l respecti daca doresti sa prelungesti o colaborare. Magazinele mari au de obicei plata la 21 de zile, iar in unele cazuri la 14 zile. Legumicultorii nu accepta toti astfel de conditii de plata, vor banii pe loc.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză