De ce nu ajung fermierii cu marfa in supermarket
Data publicarii: 08-03-2012 | Afaceri
Agricultorii vor de obicei plata pe loc pentru marfa si nu sunt obisnuiti cu anumite conditii impuse pentru livrarea legumelor si fructelor.
"Nu am atata suprafata de solarii ca sa pot face fata la cate cereri exista din partea marilor lanturi de magazine. De aproape trei ani livrez exclusiv la supermarket-uri, nu mai vand la piata", spune Mircea Croitoru, legumicultor din comuna Matca (judetul Galati) si vicepresedintele Asociatiei Nationale a Producatorilor Agricoli din Romania. Anul trecut s-a obtinut o productie record de legume si cu toate acestea marfa de import ocupa aproape toate rafturile din magazine
Conditii de livrare standard
Desi pare de necrezut, marfa livrata de agricultori in marile magazine este achizitionata de multe ori la un pret mai mare decat ar putea fi obtinut intr-o piata obisnuita de produse agricole. De ce insa majoritatea fermierilor nu reuseste sa ajunga cu marfa in supermarket-uri?
"Principala problema este la fermieri care nu sunt bine organizati. De exemplu, legumicultorii trebuie sa inteleaga ca daca ai un contract trebuie sa-l respecti daca doresti sa prelungesti o colaborare. Magazinele mari au de obicei plata la 21 de zile, iar in unele cazuri la 14 zile. Legumicultorii nu accepta toti astfel de conditii de plata, vor banii pe loc.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut