De ce nu ajung fermierii cu marfa in supermarket
Data publicarii: 08-03-2012 | Afaceri
Agricultorii vor de obicei plata pe loc pentru marfa si nu sunt obisnuiti cu anumite conditii impuse pentru livrarea legumelor si fructelor.
"Nu am atata suprafata de solarii ca sa pot face fata la cate cereri exista din partea marilor lanturi de magazine. De aproape trei ani livrez exclusiv la supermarket-uri, nu mai vand la piata", spune Mircea Croitoru, legumicultor din comuna Matca (judetul Galati) si vicepresedintele Asociatiei Nationale a Producatorilor Agricoli din Romania. Anul trecut s-a obtinut o productie record de legume si cu toate acestea marfa de import ocupa aproape toate rafturile din magazine
Conditii de livrare standard
Desi pare de necrezut, marfa livrata de agricultori in marile magazine este achizitionata de multe ori la un pret mai mare decat ar putea fi obtinut intr-o piata obisnuita de produse agricole. De ce insa majoritatea fermierilor nu reuseste sa ajunga cu marfa in supermarket-uri?
"Principala problema este la fermieri care nu sunt bine organizati. De exemplu, legumicultorii trebuie sa inteleaga ca daca ai un contract trebuie sa-l respecti daca doresti sa prelungesti o colaborare. Magazinele mari au de obicei plata la 21 de zile, iar in unele cazuri la 14 zile. Legumicultorii nu accepta toti astfel de conditii de plata, vor banii pe loc.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private