Industria alimentara contribuie cu 8% la PIB-ul Romaniei
Data publicarii: 27-03-2012 | Economie
Industria alimentara din Romania inregistreaza o cifra de afaceri de aproape zece miliarde de euro anual, are o contributie de 8% in Produsul Intern Brut (PIB) si asigura locuri de munca pentru aproape 200.000 de angajati, potrivit datelor Federatiei Patronale Romane din Industria Alimentara - Romalimenta.
'In 2010, industria alimentara din Romania a inregistrat o cifra de afaceri de 9,76 miliarde de euro, ocupand pozitia a treia pe total industrie, cu o contributie de 8% in PIB. De asemenea, in sector existau la nivelul anului 2010 un numar de 185.000 de angajati', a declarat, luni, pentru AGERPRES, Melania Stoica, PR Specialist Romalimenta, in cadrul Targului Alimentaria 2012, de la Barcelona.
Potrivit sursei citate, ramura de procesare a carnii detine cea mai importanta contributie in sectorul industriei alimentare, cu o cifra de afaceri de 1,3 miliarde de euro, urmata de panificatie, cu 1,1 miliarde de euro, si de bauturile racoritoare nealcoolice, cu un miliard de euro. De asemenea, cu o pondere de 840 de milioane de euro in total industrie alimentara se afla ramura de productie a carnii, iar produsele lactate inregistreaza o cifra de afaceri de 800 de milioane de euro.
In opinia reprezentantului Romalimenta, promovarea pe o anumita piata este singura cale de a-ti face produsele cunoscute, iar participarea la Targul Alimentaria reprezinta o oportunitate in acest sens pentru firmele romanesti. 'Promovarea pe piata este foarte importanta, mai ales ca noi avem produse foarte bune, care din pacate nu au fost suficient promovate din cauza crizei si a lipsei de resurse financiare. Pentru firmele romanesti din industria alimentara, prezenta la acest targ, reprezinta o oportunitate, un mijloc de a-ti face cunoscute produsele', a subliniat Melania Stoica.
Aceasta a precizat ca Romalimenta se va implica in 2012 in organizarea participarii firmelor romanesti la targul similar de la Paris - Sial, dar si intr-o misiune economica in China, in a doua parte a anului, unde este foarte greu de patruns cu produsele autohtone. 'Vrem sa intram cu produsele noastre si pe piata din China si Rusia, unde sunt conditii destul de dure de intrare. Vom organiza in acest sens doua misiuni economice, una in China, in a doua parte a anului, si cel mai probabil una in Rusia, la finele lui 2012 sau in 2013, dar asta depinde de ceea ce vor membrii Romalimenta', a subliniat reprezentantul Federatiei patronale din Industria Alimentara.
Romania participa cu 40 de companii, reunite sub pavilion national, la editia din acest an a Targului International de Industrie Alimentara 'Alimentaria 2012', desfasurat in perioada 26-29 martie 2012, la Barcelona (Spania).
Ministerul Economiei, Comertului si Mediului de Afaceri, in colaborare cu Centrul Roman pentru Promovarea Comertului si Investitiilor Straine si in parteneriat cu Federatia Patronala Romana din Industria Alimentara - Romalimenta au organizat in acest an pavilionul national al Romaniei de la Barcelona, care se intinde pe o suprafata de aproximativ 500 de metri patrati.
CrisTim, Scandia, Agricola International, Vascar, Angst, Borsec, Europeandrinks, Murfatlar, Hofigal sau Sonimpex sunt doar cateva din companiile romanesti care isi vor expune marcile proprii de mezeluri, preparate culinare proaspete sau conservate, produse de patiserie, dulciuri, fructe de padure si preparate naturale, miere de albine, bauturi racoritoare, sucuri naturale de fructe de padure, ape minerale natural-carbogazoase, vinuri si butoaie din lemn de esente specifice procesului de vinificatie, ceaiuri si suplimente alimentare naturale.
Targul reuneste la actuala editie peste 3.936 de firme, din peste 75 de tari, dintre care 1.299 expozanti internationali, producatori si distribuitori de alimente si bauturi. Suprafata totala de expunere este de 94.800 metri patrati, numarul vizitatorilor estimati, in ciuda contextului economic nefavorabil, cifrandu-se la 140.542 pentru 2012, dintre care 35.874 vizitatori internationali.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut