Flamingo International estimeaza pierderi de 4,5 milioane euro in 2006

Data publicarii: 10-10-2006
Grupul Flamingo International estimeaza in 2006 o pierdere de 15,95 milioane lei (4,5 milioane euro), datorata declinului cu 10-15% a pietei de electrocasnice, costurilor necesare integrarii companiei Flanco in grup si a cheltuielilor restructurarii retelelor. Grupul Flamingo International estimeaza pentru 2006 o cifra de afaceri de 490,7 milioane lei (138,2 milioane euro), potrivit unui comunicat transmis bursei Rasdaq. In 2005, Flamingo International a raportat un profit de 1,9 milioane euro (7,2 milioane lei) si o cifra de afaceri de 83,8 milioane euro ( 490 milioane lei) iar reteaua Flanco a obtinut o pierdere de doua milioane euro la o cifra de afaceri de 92 milioane euro. Potrivit estimarilor, cifra de afaceri ar putea creste, in anul curent, cu 65% fata de 2005, insa pierderile ar putea fi cu 327% mai mari.

Compania Flamingo International a afisat o cifra de afaceri de 94,12 milioane lei, dar si o pierdere de 6,14 milioane lei in primele sase luni ale anului 2006.

Pierderea estimata este datorata declinului cu 10-15% a pietei de electrocasnice dar si costurilor necesare integrarii retelei Flanco in grup si costurilor aferente restructurarii retelelor, potrivit oficialilor Flamingo International.

In ceea ce priveste restructurarea retelelor, adunare generala a actionarilor a hotarat luni dizolvarea si lichidarea sau transferarea tuturor partilor sociale detinute la Flamingo Digital Shop din Sofia, la Flamingo Software din Iasi si la Flamingo Networking&Communications din Otopeni, potrivit comunicatului publicat pe pagina de internet a Bursei de Valori Bucuresti.

Grupul Flamingo, care ocupa pozitia a doua pe piata de profil dupa achizitia lantului Flanco, finalizata in primavara acestui an, tinteste o crestere a vanzarilor de 13% anul viitor si cu 22% in anul 2008, acestea urmand sa atinga valoarea de 220 de milioane de euro peste doi ani.

Principalul motor de crestere va fi noua retea de magazine Flanco World, concept dezvoltat de Market Value, companie franceza de branding specializata in identitate vizuala si in concepte de magazine.

Magazinele Flanco World vor avea suprafete cuprinse intre 1.800 si 3.000 metri patrati si vor fi amplasate in orase mari si medii, in centre de retail usor de accesat, alaturi de alte puncte de interes. Flamingo si-a asigurat deja amplasamente pentru zece magazine noi Flanco World in 2007.

Ponderea lantului Flanco World in vanzarile grupului este estimata sa se dubleze, de la 10% anul acesta la 20% in 2007.

Flamingo are o cota de piata de 18%, conform propriului raport, fiind depasit doar de liderul pietei Altex, care are 26% din piata, si se afla in fata lantului Domo, a carui cota de piata o estimeaza la 16% potrivit unui raport al grupului Flamingo International.

Redactia BankNews.ro

Ultimele stiri pe BankNews.ro: