FPTS :Recomandari pentru sejurul de 1 Mai
Data publicarii: 26-04-2012 | Turism
Mini-vacanta de 1 Mai constituie primul test care trebuie trecut atat de hotelieri, cat si de autoritatile locale in incercarea de a oferi un un sejur de calitate turistilor. In mod normal, pregatirile statiunilor pentru primirea oaspetilor ar fi trebuit sa inceapa cu foarte mult timp inainte pentru a pune la punct toate detaliile. Nu doar pentru turisti, ci si pentru hotelieri este enorm de important ca plajele sa fie pregatite, sau ca amenajarea spatiilor verzi ori a aleilor sa fie finalizata. Si aceasta pentru ca de felul in care ne vom prezenta in acest moment in fata turistilor depinde in mare masura succesul sezonului care urmeaza. In cazul in care turistii vor fi multumiti de ceea ce gasesc, cea mai mare parte a acestora se vor intoarce fie pentru un weekend, fie pentru un sejur complet. In mod evident, un client foarte multumit de un anume hotel va rezerva peste vara un sejur complet, mai mult, acest turist va recomanda hotelul cunostintelor, ba chiar ii va face publicitate gratuita pe forumurile de specialitate.
1. Comportamentul personalului
Pentru ca oferta turistica sa aiba succes, serviciile oferite turistilor trebuie imbunatatite considerabil. Astfel, de la intrarea in unitatea de cazare, turistul trebuie sa se simta confortabil, sa simta faptul ca el este important pentru hotelier. O bautura de bun venit, zambetul neconditionat al receptionerei si amabilitatea fara limite pot insemna foarte mult pentru turist.
Piata romaneasca este foarte sensibila la felul in care personalul hotelului se poarta cu turistii. Au fost multe comentarii in trecut, multe negative, in timp ce alte hoteluri au fost laudate chiar pentru acest fapt. Alegerea personalului din hotel este foarte importanta. Ca hotelier vom plati oricum acest personal, prin urmare trebuie alese persoanele dispuse sa lucreze cu placere in domeniu. O aparitie placuta a angajatilor hotelului (sau altor unitati de servire turistica) in fata turistilor nu costa nimic in plus, este un atu gratuit, insa este unul dintre cei mai importanti factori in fata turistilor. Nu dorim ca despre hotel sa se spuna ca are afisate cinci stele, insa serviciile sunt de o stea. De aceea, serviciile hoteliere trebuie sa fie de cinci stele chiar daca hotelul detinut are doar trei stele. Sigur ca si in afara de amabilitatea angajatilor, hotelul trebuie sa isi faca toate pregatirile necesare. Amenajarea spatiilor verzi, a piscinei, curatenia din unitate, folosirea de prosoape noi si lenjerie de pat noua pot da un plus calitatii oferite de hotel.
2. Mancarea
Romanul este gurmand. Nu este o afirmatie gratuita, este o realitate. Indiferent de tipul mesei oferite (mic dejun, demipensiune, pensiune completa sau all inclusive) trebuie sa oferim turistilor tot ce este mai bun din punct de vedere alimentar. Produsele trebuie sa fie cat mai variate. O greseala intalnita des este aceea ca se pune accent pe cantitate si nu pe calitate. Putem oferi turistilor un bufet suedez variat, de unde se pot alege cat mai multe in locul a doua feluri de mancare in cantitate mare. Intotdeauna turistii vor povesti sau vor fi intrebati de prieteni cum a fost mancarea. Prin urmare, daca ne dorim sa revina, trebuie sa acordam o mare atentie acestui punct.
3. Animatia
Calatorind in alte tari, turistii romani au prins gustul animatiei, fie ca este vorba despre copii sau adulti. Romanii doresc animatori cel putin pentru copii. Daca ne decidem sa oferim animatie pentru copii trebuie sa acordam o foarte mare atentie echipei de animatori pentru ca aceasta sa fie la nivelul asteptarile celor mici, dar si a celor mari. La acelasi capitol intra si locurile de joaca pentru cei mici. O tendinta majora a romanilor cu copii este sa se indrepte catre hotelurile ce ofera astfel de facilitati. Daca permite spatiul, mesele de tenis, cateva seturi de table, un joc darts pot insemna servicii de care turistii se vor bucura.
4. Reclamatiile
Un element extrem de important il constituie modul in care tratam reclamatiile clientilor. Turistul trebuie preluat cat mai repede de catre unul dintre directori pentru a i se arata ca este pretuit de administratie si ca se doreste o rezolvare urgenta a unei posibile situatii neplacute. Orice nemultumire nerezolvata poate naste alte nemultumiri ce se propaga foarte repede in hotel.
Concluzii
Asadar, pentru un sejur de 1 Mai care sa readuca turistii si in sezon este nevoie de o curatenie exemplara, cu o masa variata, o amenajare cat mai placuta a hotelului, cateva sticle de sampanie si suc pentru bautura de venire, o echipa de animatie, dar si multe zambete pe chipul personalului hotelului. In felul acesta, fara cheltuieli care sa depaseasca bugetul, turistii vor putea fi cuceriti de catre hotelieri, iar o parte mare se vor intoarce in respectiva unitate turistica si vor spune si altora sa isi petreaca un sejur acolo.
Comunicat de presa
Federatia Patronatelor din Turism si Servicii
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- TBI Bank urmează să fie achiziționată de Advent International
- Revolut a publicat raportul anual pentru 2024
- Încurajați de performanța în creștere a pieței hoteliere din București, investitorii vor construi circa 1.000 de camere de hotel noi până în 2027
- BT: Finantare pentru Simtel pentru finalizarea unui parc fotovoltaic in Giurgiu
- UNSICAR: Checklist de siguranță în vacanța de Paște
- Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025
- #DreptulLaBanking: Protejează-ți datele financiare de Paște
- Studiu EY: Listările publice globale în T1 2025: între provocări și incertitudini
- Divizia de Property Management a Colliers preia administrarea cladirii de birouri Victoria Center
- Piața centrelor de date din România este în etapa gain momentum
- Salt Bank aniversează un an de la lansare cu un nou record: peste 500.000 de clienți
- Studiu EY: Companiile se vor confrunta cu schimbări majore ale politicilor fiscale și comerciale la nivel global
- Skanska a semnat vanzarea cladirii de birouri Equilibrium 1 catre fondul de investitii Gordiusz Private Equity
- EY-Parthenon a asistat acționarii Forza Rossa și British Motors în vânzarea dealerilor auto Ferrari și Aston Martin în România
- Colliers: Oferta redusă și creșterea chiriilor îngreunează accesul la spații moderne de birouri