Romania are 1,2 milioane de utilizatori de internet ?!
Data publicarii: 11-10-2006
"La sfarsitul anului trecut, cu o rata de penetrare a serviciilor de acces la Internet broadband de 3,46%, puteam afirma ca Romania are cea mai mare rata de penetrare a accesului la Internet in banda larga din Europa de Sud-Est, mult peste media regiunii, care se situa in jurul a 1,6%. Sase luni mai tarziu, rata de penetrare a serviciilor de acces la Internet in banda larga in Romania a ajuns la 5,5%. Ritmul de crestere al acesteia este in continuare printre cele mai mari din Europa", a sustinut Georgescu.
Aceasta explozie de oferte de pe piata de servicii de acces la Internet este explicata si de numarul tot mai mare de furnizori de Internet, peste 1100 la jumatatea acestui an, cu 17% mai multi decat la sfarsitul anului 2005.Aceeasi tendinta ascendenta se inregistreaza si pe piata de telefonie fixa unde numarul de linii de acces, atat prin intermediul retelelor proprii, cat si prin retelele altor persoane a ajuns, la 30 iunie 2006, la peste 4,42 milioane fata de 4,391 milioane la sfarsitul anului trecut. Rata de penetrare pe acest segment a crescut de la 20,3%, la sfarsitul anului trecut, la aproximativ 20,5%, la jumatatea anului 2006. Conform previziunilor, piata de telefonie mobila si-a mentinut ritmul de crestere, numarul de utilizatori ai acestor servicii fiind la jumatatea acestui an de aproximativ 14,9 milioane fata de 13 milioane la 31 decembrie 2005 si 10,2 milioane la sfarsitul anului 2004. In consecinta si rata de penetrare a telefoniei mobile la nivel de populatie a crescut cu aproximativ 7 puncte procentuale, ajungand la 68,8% la jumatatea anului in curs.
Presedintele ANRC a subliniat totdata ca, la 30 iunie 2006, rata de penetrare a serviciilor de acces la Internet la nivel de populatie era in jur de 11%, una dintre solutiile pentru cresterea numarului de persoane care pot sa beneficieze de acces la Internet putand fi dezvoltarea retelelor metropolitane. Din totalul abonatilor la servicii de retransmisie programe audiovizuale, ponderea principala o au in continuare abonatii serviciilor clasice prin intermediul retelelor de cablu - 91%, restul fiind abonati ai tipurilor noi de servicii (alternative) precum televiziune prin retele satelit DTH sau televiziune prin internet IPTV.
Numarul abonatilor la servicii de retransmisie programe audiovizuale la 30 iunie 2006 era de aproximativ 4 milioane, iar rata de penetrare la nivel de gospodarii, la aceeasi data, era de 55%.
NewsInUltimele stiri pe BankNews.ro:
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial