Romania are 1,2 milioane de utilizatori de internet ?!
Data publicarii: 11-10-2006"La sfarsitul anului trecut, cu o rata de penetrare a serviciilor de acces la Internet broadband de 3,46%, puteam afirma ca Romania are cea mai mare rata de penetrare a accesului la Internet in banda larga din Europa de Sud-Est, mult peste media regiunii, care se situa in jurul a 1,6%. Sase luni mai tarziu, rata de penetrare a serviciilor de acces la Internet in banda larga in Romania a ajuns la 5,5%. Ritmul de crestere al acesteia este in continuare printre cele mai mari din Europa", a sustinut Georgescu.
Aceasta explozie de oferte de pe piata de servicii de acces la Internet este explicata si de numarul tot mai mare de furnizori de Internet, peste 1100 la jumatatea acestui an, cu 17% mai multi decat la sfarsitul anului 2005.Aceeasi tendinta ascendenta se inregistreaza si pe piata de telefonie fixa unde numarul de linii de acces, atat prin intermediul retelelor proprii, cat si prin retelele altor persoane a ajuns, la 30 iunie 2006, la peste 4,42 milioane fata de 4,391 milioane la sfarsitul anului trecut. Rata de penetrare pe acest segment a crescut de la 20,3%, la sfarsitul anului trecut, la aproximativ 20,5%, la jumatatea anului 2006. Conform previziunilor, piata de telefonie mobila si-a mentinut ritmul de crestere, numarul de utilizatori ai acestor servicii fiind la jumatatea acestui an de aproximativ 14,9 milioane fata de 13 milioane la 31 decembrie 2005 si 10,2 milioane la sfarsitul anului 2004. In consecinta si rata de penetrare a telefoniei mobile la nivel de populatie a crescut cu aproximativ 7 puncte procentuale, ajungand la 68,8% la jumatatea anului in curs.
Presedintele ANRC a subliniat totdata ca, la 30 iunie 2006, rata de penetrare a serviciilor de acces la Internet la nivel de populatie era in jur de 11%, una dintre solutiile pentru cresterea numarului de persoane care pot sa beneficieze de acces la Internet putand fi dezvoltarea retelelor metropolitane. Din totalul abonatilor la servicii de retransmisie programe audiovizuale, ponderea principala o au in continuare abonatii serviciilor clasice prin intermediul retelelor de cablu - 91%, restul fiind abonati ai tipurilor noi de servicii (alternative) precum televiziune prin retele satelit DTH sau televiziune prin internet IPTV.
Numarul abonatilor la servicii de retransmisie programe audiovizuale la 30 iunie 2006 era de aproximativ 4 milioane, iar rata de penetrare la nivel de gospodarii, la aceeasi data, era de 55%.
NewsInUltimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut