Romania are 1,2 milioane de utilizatori de internet ?!
Data publicarii: 11-10-2006
"La sfarsitul anului trecut, cu o rata de penetrare a serviciilor de acces la Internet broadband de 3,46%, puteam afirma ca Romania are cea mai mare rata de penetrare a accesului la Internet in banda larga din Europa de Sud-Est, mult peste media regiunii, care se situa in jurul a 1,6%. Sase luni mai tarziu, rata de penetrare a serviciilor de acces la Internet in banda larga in Romania a ajuns la 5,5%. Ritmul de crestere al acesteia este in continuare printre cele mai mari din Europa", a sustinut Georgescu.
Aceasta explozie de oferte de pe piata de servicii de acces la Internet este explicata si de numarul tot mai mare de furnizori de Internet, peste 1100 la jumatatea acestui an, cu 17% mai multi decat la sfarsitul anului 2005.Aceeasi tendinta ascendenta se inregistreaza si pe piata de telefonie fixa unde numarul de linii de acces, atat prin intermediul retelelor proprii, cat si prin retelele altor persoane a ajuns, la 30 iunie 2006, la peste 4,42 milioane fata de 4,391 milioane la sfarsitul anului trecut. Rata de penetrare pe acest segment a crescut de la 20,3%, la sfarsitul anului trecut, la aproximativ 20,5%, la jumatatea anului 2006. Conform previziunilor, piata de telefonie mobila si-a mentinut ritmul de crestere, numarul de utilizatori ai acestor servicii fiind la jumatatea acestui an de aproximativ 14,9 milioane fata de 13 milioane la 31 decembrie 2005 si 10,2 milioane la sfarsitul anului 2004. In consecinta si rata de penetrare a telefoniei mobile la nivel de populatie a crescut cu aproximativ 7 puncte procentuale, ajungand la 68,8% la jumatatea anului in curs.
Presedintele ANRC a subliniat totdata ca, la 30 iunie 2006, rata de penetrare a serviciilor de acces la Internet la nivel de populatie era in jur de 11%, una dintre solutiile pentru cresterea numarului de persoane care pot sa beneficieze de acces la Internet putand fi dezvoltarea retelelor metropolitane. Din totalul abonatilor la servicii de retransmisie programe audiovizuale, ponderea principala o au in continuare abonatii serviciilor clasice prin intermediul retelelor de cablu - 91%, restul fiind abonati ai tipurilor noi de servicii (alternative) precum televiziune prin retele satelit DTH sau televiziune prin internet IPTV.
Numarul abonatilor la servicii de retransmisie programe audiovizuale la 30 iunie 2006 era de aproximativ 4 milioane, iar rata de penetrare la nivel de gospodarii, la aceeasi data, era de 55%.
NewsInUltimele stiri pe BankNews.ro:
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private