Romania are 1,2 milioane de utilizatori de internet ?!
Data publicarii: 11-10-2006
"La sfarsitul anului trecut, cu o rata de penetrare a serviciilor de acces la Internet broadband de 3,46%, puteam afirma ca Romania are cea mai mare rata de penetrare a accesului la Internet in banda larga din Europa de Sud-Est, mult peste media regiunii, care se situa in jurul a 1,6%. Sase luni mai tarziu, rata de penetrare a serviciilor de acces la Internet in banda larga in Romania a ajuns la 5,5%. Ritmul de crestere al acesteia este in continuare printre cele mai mari din Europa", a sustinut Georgescu.
Aceasta explozie de oferte de pe piata de servicii de acces la Internet este explicata si de numarul tot mai mare de furnizori de Internet, peste 1100 la jumatatea acestui an, cu 17% mai multi decat la sfarsitul anului 2005.Aceeasi tendinta ascendenta se inregistreaza si pe piata de telefonie fixa unde numarul de linii de acces, atat prin intermediul retelelor proprii, cat si prin retelele altor persoane a ajuns, la 30 iunie 2006, la peste 4,42 milioane fata de 4,391 milioane la sfarsitul anului trecut. Rata de penetrare pe acest segment a crescut de la 20,3%, la sfarsitul anului trecut, la aproximativ 20,5%, la jumatatea anului 2006. Conform previziunilor, piata de telefonie mobila si-a mentinut ritmul de crestere, numarul de utilizatori ai acestor servicii fiind la jumatatea acestui an de aproximativ 14,9 milioane fata de 13 milioane la 31 decembrie 2005 si 10,2 milioane la sfarsitul anului 2004. In consecinta si rata de penetrare a telefoniei mobile la nivel de populatie a crescut cu aproximativ 7 puncte procentuale, ajungand la 68,8% la jumatatea anului in curs.
Presedintele ANRC a subliniat totdata ca, la 30 iunie 2006, rata de penetrare a serviciilor de acces la Internet la nivel de populatie era in jur de 11%, una dintre solutiile pentru cresterea numarului de persoane care pot sa beneficieze de acces la Internet putand fi dezvoltarea retelelor metropolitane. Din totalul abonatilor la servicii de retransmisie programe audiovizuale, ponderea principala o au in continuare abonatii serviciilor clasice prin intermediul retelelor de cablu - 91%, restul fiind abonati ai tipurilor noi de servicii (alternative) precum televiziune prin retele satelit DTH sau televiziune prin internet IPTV.
Numarul abonatilor la servicii de retransmisie programe audiovizuale la 30 iunie 2006 era de aproximativ 4 milioane, iar rata de penetrare la nivel de gospodarii, la aceeasi data, era de 55%.
NewsInUltimele stiri pe BankNews.ro:
- TBI Bank urmează să fie achiziționată de Advent International
- Revolut a publicat raportul anual pentru 2024
- Încurajați de performanța în creștere a pieței hoteliere din București, investitorii vor construi circa 1.000 de camere de hotel noi până în 2027
- BT: Finantare pentru Simtel pentru finalizarea unui parc fotovoltaic in Giurgiu
- UNSICAR: Checklist de siguranță în vacanța de Paște
- Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025
- #DreptulLaBanking: Protejează-ți datele financiare de Paște
- Studiu EY: Listările publice globale în T1 2025: între provocări și incertitudini
- Divizia de Property Management a Colliers preia administrarea cladirii de birouri Victoria Center
- Piața centrelor de date din România este în etapa gain momentum
- Salt Bank aniversează un an de la lansare cu un nou record: peste 500.000 de clienți
- Studiu EY: Companiile se vor confrunta cu schimbări majore ale politicilor fiscale și comerciale la nivel global
- Skanska a semnat vanzarea cladirii de birouri Equilibrium 1 catre fondul de investitii Gordiusz Private Equity
- EY-Parthenon a asistat acționarii Forza Rossa și British Motors în vânzarea dealerilor auto Ferrari și Aston Martin în România
- Colliers: Oferta redusă și creșterea chiriilor îngreunează accesul la spații moderne de birouri