Cat cheltuie romanii pentru pavarea curtilor si ce culori prefera
Data publicarii: 08-05-2012 | Diverse
In ultimii 10 ani, 80% dintre romanii care si-au amenajat curtea au optat pentru folosirea pavelelor, adaptandu-se astfel la tendintele vestice in acest sens, unde acestea sunt folosite de peste 50 de ani. In acest moment un roman cheltuie intre 25 si 35 de euro pe mp pentru efectuarea unei lucrari complete, potrivit estimarilor Symmetrica, unul dintre principalii jucatori ai pietei locale de pavele si borduri vibropresate.
"Suprafata medie pavata a unei curti este cuprinsa intre 100 si 200 de metri patrati, iar costul pe metrul patrat include atat pavelele si bordurile, cat si terasamentele si materialele auxiliare”, a declarat Sebastian Bobu, Director Executiv al Symmetrica.
Potrivit datelor companiei, pavelele sunt folosite in Romania la scara larga incepand cu anul 2000, decalajul comparativ cu tarile vestice fiind foarte mare. Astfel, in Italia, Germania sau Danemarca, astfel de produse sunt montate inca din urma cu 50 de ani.
In ceea ce priveste profilul cumparatorului de pavele pe piata din Romania, analizele Symmetrica arata ca decizia de cumparare este luata, in peste 70% dintre cazuri, de catre femei cu varste cuprinse intre 25 si 35 de ani, cu venituri medii si mari.
"O alta categorie de cumparatori sunt persoanele care locuiesc si lucreaza in strainatate, dar care au o locuinta si in Romania. Acestea apreciaza acest tip de produs si fac comenzi din timpul iernii, dorind ca lucrarile sa aiba loc in luna august cand vin in concedii”, a mai adaugat Sebastian Bobu.
Nuantele simple de rosu si maro, in topul preferintelor
Decizia de achizitie este luata pe criteriu estetic, forma si culoarea fiind cele mai importante aspecte. Astfel, nuantele simple de rosu sau maro reprezinta circa 70% din vanzarile de pavele catre end-useri, in timp ce amestecurile de mai multe culori insumeaza un procent de 30%. In ceea ce priveste formele, cele cu laturi drepte, dreptunghiulare sunt alese cel mai des.
Conform datelor Symmetrica, pentru a lua o decizie romanii se informeaza de cele mai multe ori din cataloagele producatorilor, dar si din showroom-urile acestora, tinand in acelasi timp cont de ideile de amenajare occidentale.
"In cazul achizitiei propriu-zise, 70% dintre romanii aleg sa cumpere pavelele direct de la producator, in timp ce 20% se orienteaza catre magazinele specializate. Doar 10% apeleaza la antreprenorul lucrarii”, a mai spus Directorul Executiv al Symmetrica.
Acesta a adaugat ca, dincolo de criteriul estetic, consumatorii locali ar trebui sa faca alegerea si tinand cont de tipul de trafic ce se va desfasura pe suprafata pavata. Astfel, o alegere corecta se traduce printr-o investitie initiala mai mica si o durata de exploatare mai lunga, cuprinsa intre 15 si 30 de ani.
Cand vine vorba de consumul de pavele pe piata locala, datele Symmetrica mai arata ca 90% din vanzari se indreapta catre mediul urban, in timp ce doar 10% ajung in mediul rural.
Despre Symmetrica
Symmetrica este o companie 100% romaneasca, producatoare de pavele, borduri si rigole vibropresate pietonale si carosabile, intr-o gama variata de forme si culori. Aceasta a fost infiintata in 1994 de Florentina-Mihaela Stanciu si Florin-Cristinel Stanciu.
Prima fabrica Symmetrica a fost inaugurata in 1999 la Veresti, judetul Suceava, urmata apoi de unitatile de productie de la Podu Iloaiei, judetul Iasi (2010), Bolintin Vale, in apropiere de Bucuresti (2011) si Prejmer, judetul Brasov (2012).
Principalele proiecte pentru care Symmetrica a livrat pavele si borduri se numara Arena Nationala, parcul balnear din statiunea Vatra Dornei, magazine Carrefour, Lidl, Penny Market, parcari cu pavele ecologice in Bucuresti etc. De asemenea, produsele companiei au fost folosite pentru reabilitatea de strazi, trotuare si parcuri ecologice din intreaga tara.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor